מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: טאבון גז נייד של smarter. המחיר: 980-1,490 שקל. ניתן להשיג באתר http://www.xistore.co.il, במחסני חשמל, בהום סנטר ובאתרים נוספים.
אחרי שנים רבות בהן מנגל היה פריט הבישול היחיד שכל אחד החזיק בחצר, עכשיו כולם רוצים גם טאבון פיצות. הטאבון של חברת סמארטר (smarter) אמנם מכריז על עצמו כטאבון גז נייד, אבל ברור שהוא נועד קודם כל לפיצות. אבל האם הוא מכין פיצות טובות? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
טאבון גז נייד של smarter
טאבון גז נייד של smarter
טאבון גז נייד של smarter
(צילום: יח"צ)

הטאבון של סמארטר הוא מהקטנים שראינו, כך שאפילו במרפסת בינונית אפשר להפעיל אותו. מידותיו הן 67\44.5\30 ס"מ והרגליים שלו מתקפלות, כך שכשהוא לא בשימוש ניתן לאחסן אותו בקלות. בנוסף, הרגליים המתקפלות יציבות ומאפשרות העמדה שלו על כל שולחן חצר או מרפסת. אם תרצו תוכלו גם להעמיד אותו על מדף ברוחב של 70 סנטימטר.
הגודל הקטן כמובן מחייב הכנת פיצות קטנות, גודל זוגי, לא יותר, וגם אי אפשר להכין פיצה ובאותו הזמן לשים ירקות צלויים במעמקי התנור. אבל הפיצות יוצאות נהדר.
את התנור מחממים באמצעות בלון גז. אבן שמוט שמגיעה עם התנור מתיישבת בתחתית והיא הדבר שצריך להתחמם. חיבור הצינור לטאבון מעט בעייתי. אולי זה גודל הפיה של הטאבון עצמו, אבל נאבקנו קצת כדי לחבר את צינור הגז בצורה שתרגיש בטיחותית ואטומה. אחרי החיבור, פותחים את בלון הגז, מדליקים בעזרת ההצתה האלקטרונית, שעובדת מצוין, מחכים 20 דקות ויש תנור-פיצה ב-500 מעלות. כך לפחות לפי היצרן. אין מד טמפרטורה, אבל במבחן הפיצה, כזו שדורשת לפחות חום של 350 מעלות, התנור עמד לגמרי.
הפיצות יוצאות יפות, עם שוליים חרוכים ותחתית פריכה. לוקח זמן להבין על כמה עוצמה להחזיק את האש פתוחה, אבל בסופו של דבר, כל הטועמים היו מרוצים שוב ושוב.
אבן השמוט ניתנת להוצאה ויש בכך יתרון כאשר מפשלים בפיצה והיא נדבקת לתחתית. בעוד בתנור רגיל צריך לגרד את פנים התנור, כאן אפשר להוציא את האבן, לגרד מה שצריך ולהחזיר. אין מה לחשוש מההשחרה שלה. אגב, החום הגבוה הורג כל מה שיכול להפריע ומחזיר את האבן למצב יעיל.
נקודה נוספת משמעותית היא המחיר: מחירו הרשמי של הטאבון הוא 1,490 שקל, אבל ישנם מקומות המוכרים אותו בפחות מ-1,000, ובמחיר כזה הוא בהחלט שווה. VALUE FOR MONEY אדיר. הוא אמנם לא מגיע עם שום אביזרים, כמו מברשת ניקוי, או צינור חיבור או גלגלת חיתוך, אבל גם ברכישת כל אלו לחוד, המחיר עדיין מפנק. מה שכן, כל הקטע של נייד לא ברור לי. כן, הוא נכנס בבגאז' של הרכב, אבל דורש בלון גז, כך שלא ממש אסחוב אותו איתי לפיקניק. אולי לטיול שטח של כמה ימים, מאלו שסוחבים גם צילייה ענקית ל-20 איש.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הסצפיפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.