חברת מבנה, בניהולו של דודו זבדה, החלה בהריסת בניין משרדים ישן שבבעלותה ברחוב שנקר פינת אבא אבן באזור התעשייה הרצליה. לאחר הריסת הבניין, תקים החברה במקומו מגדל בן 23 קומות, שיכלול קומת מסחר, 18 קומות משרדים בשטח של 23,400 מ"ר ו-5 קומות מגורים בחלק העליון של המגדל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
קומות המגורים יכללו 103 דירות בנות 50 מ"ר, בכל קומה 18 דירות ושני מרחבים מוגנים קומתיים. המגדל יכלול חניות לשטחי המשרדים של המגדל. לדירות לא יהיו חניות. בכוונת מבנה להשכיר את הדירות, ולנהל את המגדל כולו שיושכר גם למשרדים.
2 צפייה בגלריה
מגדל מבנה בהרצליה. כך זה ייראה
מגדל מבנה בהרצליה. כך זה ייראה
מגדל מבנה בהרצליה. כך זה ייראה
(הדמיה: ויו פוינט, אדריכלות – רונה כהן)
הבניין שהורסת חברת מבנה בימים אלה ידוע כ"בית אמרון" שכלל ארבע קומות, והיה מושכר במשך שנים לחברת סלקום, טרם עברה לנתניה. לאחר המעבר, החלה החברה לקדם תוכנית שמוסיפה מגורים לבניין הקיים, בתקופה שבאזור התעשייה היו משרדים בלבד.
התוכנית קודמה בוועדה המקומית של הרצליה ובוועדה המחוזית לתכנון בנייה מחוז תל אביב והיתה פורצת דרך במובן של הכנסת מגורים לאזור תעשייה נטול דירות. ועדות התכנון תמכו בתוכנית והיא אושרה למתן תוקף וקיבלה לאחרונה היתר בנייה.
במקביל לאישור התוכנית, החליטה עיריית הרצליה לקדם תוכנית אסטרטגית לכלל אזור התעשייה, שמוסיפה לבנייני המשרדים הישנים זכויות בנייה למגורים בדמות מיקרו-דירות בשטח של 50-40 מ"ר ללא תוספת חניות. זאת, בין היתר בשל הנגישות הגבוהה של אזור התעשייה לכביש החוף ולתחנה עתידית של הקו הירוק של הרכבת הקלה ברחוב אבא אבן.
2 צפייה בגלריה
הריסת בית אמרון
הריסת בית אמרון
הריסת בית אמרון
(צילום: משה עמאר motion))
ועדות התכנון תמכו בתוכנית משום שברצונן להפוך את אזור התעשייה לחי ותוסס גם בשעות הלילה. התוכנית שמקודמת באזור התעשייה טרם אושרה בוועדה המחוזית, והפרויקט שמקימה חברת מבנה שייקרא "מגדל מבנה", הוא חלוץ בהיבט של עירוב שימושים ושילוב דירות לראשונה באזור התעשייה.
המגדל יוקם בהשקעה של 300 מיליון שקל, והחברה צופה NOI של 36 מיליון שקל. השלמת הבנייה צפויה בעוד שנתיים. את הפרויקט תכנן משרד האדריכלים רונה כהן, והוא עוצב בצורת מפרש סירה בשל סמיכותו לצומת הסירה ולחוף הים.
"אין לנו מגבלה שמחייבת להשכיר את הדירות ונוכל למכור חלק מהן, אך אנחנו מתכוונים לייעד את רוב הדירות להשכרה, ולנהל את המגדל כולו”, אמר זבדה. “זו פעם ראשונה שחברות שמחפשות לשכור משרדים יכולות גם להציע לעובדים שלהן פתרון מגורים צמוד למשרד, וגם את החניות נוכל להקצות ביום למשרדים ובלילה לדירות".
מבנה נכנסה גם היא לתחום הדירות להשכרה ארוכת טווח, ומחזיקה ב-700 דירות בשלבים שונים של בנייה ותכנון בפרויקט הסוללים בתל אביב, בראשון לציון, ברמת השרון, בקריית אונו, ברמת גן ובבן שמן בלוד.