מדבקות המחיר נעלמו: הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן התיר לרשתות השיווק שלא לסמן מחירים על גבי מוצרים. הדבר נודע ל-ynet אחרי שצרכנים שמו לב שברשתות מסויימות העובדים קיבלו הנחיה להפסיק לתמחר את הפריטים, מה שמקשה על צרכנים להשוות מחירים. ההקלה הזאת בהדבקת מדבקות ניתנה לרשתות בתנאי שאלה כן מקפידות על שלטי מחיר - אבל לא תמיד מתקיים תנאי זה. עם זאת, ניתן לבדוק מחירים בסופר באפליקציות מחירים.
במכתב לרשתות שנשלח ב-8 באוקטובר כתב הממונה כי הוא מורה לעובדי הרשות שלא לאכוף את חובת סימון המחירים. "לאור המצב הביטחוני והשפעתו על פעילותם של עוסקים רבים, בין היתר, בשל גיוס מילואים המשפיע על מצבת כוח האדם, חוסר הוודאות המשפיע על גידול בביקוש רחב היקף של טובין שונים ולאור העובדה כי נסיבות אלה מצריכות מתן הקלות, אני מנחה את עובדי הרשות שלא לאכוף בעת הזאת את ההוראות הקבועות בסעיף 17ב(א) לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א1981- לעניין סימון מחיר על גבי טובין או אריזתם" כתב.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
סניף שופרסל
סניף שופרסל
סופרמרקט
(צילום: יריב כץ)
הוא מפרט: "1. ההנחיה תחול על כל מוצר הנמכר בחנות לממכר מוצרי מזון, אף אם אינו מוצר מזון. כן תחול על כל מוצר שחלה לגביו עליה משמעותית בביקוש, אף אם אינו נמכר בחנות לממכר מזון.
"2. ההנחיה תחול על המוצרים המפורטים בסעיף 1 ובלבד שקיים בצמוד למדף בו מונח המוצר שלט ברור ובו מחיר המוצר.
"3. תוקף הנחיה זו מרגע פרסומה והיא תעמוד בעינה עד לפרסום הודעה על ביטולה. למען הסר ספק יובהר כי הנחיה זו אינה מהווה הנחיה לשגרה.
"יובהר כי ההנחיה חלה על הטובין המפורטים בסעיף 1 המוצעים למכירה בחנות פיזית ואינה חלה על מוצרים המוצעים למכירה באופן מקוון אשר את מחירם יש לסמן כנדרש בהתאם להוראות סעיף 17ב(א)".
כמו כן, המשרד להגנת הסביבה הודיע כי לא יאכוף החזר פיקדון לבקבוקי שתייה בימים אלה, בשל מחסור בעובדים בנקודות מכירת מזון ושתייה ברחבי הארץ וקשיים לוגיסטיים בעקבות המלחמה.