פיטורים של 9,000 עובדים נוספים באמזון. ענקית הסחר האלקטרוני, שפיטרה כבר 18 אלף עובדים בחודשים האחרונים, יוצאת לסבב פיטורים נוסף. מנכ"ל החברה, אנדי ג'סי, הודיע על הפיטורים הקרובים בהודעה ששלח היום (שני) לעובדים.
לדבריו, אמזון קיבלה החליטה לפטר את אלפי העובדים הנוספים כדי "לצמצם עלויות ולקחת בחשבון את אי הוודאות בכלכלה העולמית, כמו גם את אי הוודאות בנוגע לעתיד הקרוב", כתב המנכ"ל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
אמזון
אמזון
אמזון
(צילום: AP)
"העיקרון המכריע בתכנון השנתי שלנו השנה היה להצטמצם כמה שניתן כדי לאפשר לנו להשקיע בתוכניות ארוכות טווח שאנחנו מאמינים שיכולות לשפר משמעותית את חוויית הלקוחות ואת החברה כולה", כתב. לדבריו, הפיטורים יתמקדו בעיקר בחטיבות מחשוב הענן, שירות הסטרימינג Twitch ומחלקות הפרסום ומשאבי האנוש.
הקיצוצים החדשים מתווספים כאמור לפיטורים של 18 אלף עובדי החברה עליהם דווח בנובמבר 2022, והתקיימו החל מינואר 2023.
בתוך כך, לפני כשבועיים אמזון החליטה לעצור את בניית השלב השני של המטה הענק שלה בווירג'יניה, וזאת בצל סבב הפיטורים הגדול בתולדות החברה והמדיניות המשתנה שלה סביב עבודה היברידית. ראש מחלקת הנדל"ן של אמזון, ג'ון שוטלר, הודיע מנגד כי ענקית הסחר האלקטרוני כבר שכרה יותר מ-8,000 עובדים אותם תקבל בברכה לקמפוס Met Park, השלב הראשון בבנייה, שיפתח ביוני.
"אנחנו תמיד בוחנים את התוכניות כדי לוודא שהן מתאימות לצרכים העסקיים שלנו וכדי ליצור חוויה נהדרת לעובדים. Met Park יוכל להכיל יותר מ-14,000 עובדים, אז החלטנו לשנות מעט את בניית השלב השני של המטה", אמר ראש מחלקת הנדל"ן.
בשבוע שעבר היה זה מייסד ומנכ"ל מטא (פייסבוק) מארק צוקרברג שהודיע רשמית על מהלך פיטורים נוסף שיכלול 10,000 עובדים. זאת, לאחר שבשנה שעברה קיצצה החברה 11 אלף משרות (13% מכוח האדם). צוקרברג כתב את הדברים בבלוג של מטא ונימק את ההחלטה באתגרים הנובעים ממצב הכלכלה.
לפי ההודעה של צוקרברג, פייסבוק מתכוונת לעסוק בבנייה מחודשת של מחלקת הטק ותערוך סבב של פיטורים החל מסוף אפריל, וסבב נוסף של פיטורים במחלקת העסקים החל מסוף מאי. לדברי צוקרברג, החברה מתכננת לסגור 5,000 תפקידים פתוחים שעוד לא איישו.