Airbnb הודיעה השבוע על הפסקת פעילות בסין החל מה-30 ביולי. בכך מצטרפת החברה שמתווכת בין משכירי יחידות מגורים או יחידות נופש לתיירים לטווח קצר לחברות מערביות אחרות שהחליטו לצאת מהמדינה.
החברה בישרה על החלטתה בחשבון ה-WeChat (הפייסבוק הסיני) הרשמי שלה מבלי להסביר מדוע. מנגד, Airbnb מסרה כי אזרחי סין עדיין יוכלו להזמין חדרים ויחידות נופש מחוץ למדינה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
Airbnb
Airbnb
Airbnb
(צילום: AFP)
"קיבלנו החלטה קשה למקד מחדש את המאמצים שלנו בסין בתיירות חוץ ולא פנים, והחל מה-30 ביולי 2022 אנו משהים את פעילות הפנים שלנו במדינה", אמר מייסד Airbnb, ניית'ן בלצ'רצ'ק.
העיתון "גלובל טיימס" ציטט אדם המקורב לחברה שאמר כי ההחלטה הגיעה מכיוון שהתפעול בסין יקר מדי עבור Airbnb, והמצב נעשה קשה יותר בעקבות מגפת הקורונה. כזכור, בחודשים האחרונים הוטל סגר נוסף על ערים מרכזיות בסין בעקבות התפרצות נוספת של קורונה, הפעם של זן האומיקרון, שפסח על המדינה בזמן שהשתולל בשאר העולם. על פי "ניו יורק טיימס", Airbnb תסיר מהרשימות שלה כ-150 אלף יחידות דיור להשכרה בסין מתוך 6 מיליון ברחבי העולם.

היריבות כבר מנצלות את המצב

החברה, שנוסדה ב-2008, החלה לספק שירותים בסין החל משנת 2015, כאשר היא עשתה מאמצים להתאים את השירות שלה לתרבות והטכנולוגיה הסינית. עם השנים קמו לה במדינה לא מעט מתחרות, שכבר מנצלות את המצב והודיעו כי הן צפויות לחתום על חוזים עם משכירי הדירות ש-Airbnb עזבה.
רשימת החברות המערביות הגדולות שהחליטו לעזוב את סין היא ארוכה, וכוללת בין השאר את לינקדאין, יאהו ופייסבוק. הן בחרו לעשות זאת בעקבות לא מעט סיבות, בין היתר הצנזורה הקשה שמופעלת בסין, וגם לאור קשיים תפעוליים.