סכסוך העבודה בין ועד עובדי פלאפון ובזק בינלאומי לחברה נמשך: ועד העובדים הכריז על "שביתה כללית" במסגרתה כלל עובדי החברות שובתים הבוקר (ב'). מנגד, בחברות טוענים כי השירותים עובדים כרגיל, אולם ייתכנו שיבושים בשירות הלקוחות, זמני המתנה ארוכים מהרגיל ועיכובים במועדי אספקת מוצרים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בפעם הרביעית בה העובדים מכריזים על שביתה מתחילת החודש ברקע סכסוך העבודה שהוכרז לפני כחודשיים. ועד העובדים טען כי "לאור פיצוץ המשא ומתן וניסיון הנהלת חברת אלפא לפגוע בעובדים הנוקטים בעיצומים, אלפי עובדי פלאפון ובזק בינלאומי שובתים היום מכל פעילות".
1 צפייה בגלריה
מרכז שירות של פלאפון
מרכז שירות של פלאפון
מרכז שירות של פלאפון
(צילום: דוברות ההסתדרות)
מה קורה בפועל? זמני ההמתנה במוקדים ממושכים, אך יש מענה טלפוני. המוקד הטכני עובד לכאורה כרגיל. יש מענה בוואטסאפ ובפייסבוק וחלק ממרכזי השירות הפרונטליים עובדים כרגיל. לפחות 10 מרכזים של פלאפון עובדים כרגיל. בין היתר: המוקדים בנצרת, נתניה, עפולה וחוצות כרמיאל. חלק מהמוקדים כמו מרכז השירות ברעננה פתוחים ללא טכנאי. במוקדי המכירות יש נציגים שהגיעו לעבוד למרות השביתה, "כיוון שהם רוצים לעמוד ביעד המכירות לקראת סוף החודש", כך נטען.
יחיאל שמן, יו"ר ועד עובדי אלפא, תקף בחריפות את ההנהלה: "הקפיטליזם החזירי של דוד פורר, מבעלי השליטה בקבוצת בזק, אינו יודע שובע. במקום להמשיך ולהשקיע בחברות מצליחות ורווחיות כפי שהבטיחו לנו בעבר, בוחרים פורר וקרן סרצ'ליייט לפעול לפיטורי עובדים וסבבי התייעלות שלא נגמרים כדי לגרוף עוד ועוד כסף לכיסם. את האקזיט שלהם שיעשו במקום אחר ולא על חשבון הגב שלנו".
בהנהלת החברות הדגישו כי "הרשת הסלולרית ושירותי הגלישה עובדים כסדרם וכי אתרי החברות פועלים גם הם וניתן לבצע בהם באופן עצמאי מגוון פעולות אישיות. המענה בשירותים הדיגיטליים יתמקד בפייסבוק".
עוד נטען כי "החברות עושות כל שביכולתן על מנת למזער ככל הניתן את הפגיעה בלקוחות, מתנצלות בפניהם על אי-הנעימות ועומדות עמם בקשר רציף בערוצי התקשורת השונים בכדי לעדכן בהתפתחויות. הנהלת החברות מכבדת את זכויות העובדים, נמצאת בשיח שוטף עם ועד העובדים וקוראת לו לגלות איפוק ואחריות כלפי הלקוחות".