קבוצת פוקס (FOX) לא נחה וממשיכה במסע הרכישות שלה: חברת ריטיילורס השייכת לקבוצה דיווחה היום (ה') על התקשרות במזכר הבנות עם חברת אנרג'ים שמשווקת מכשירי כושר וציוד ספורט. את ריטיילורס מובילים יו"ר ריטיילורס הראל ויזל, מבעלי קבוצת פוקס ומנכ"ל ריטיילורס דובי שנידמן.

בעלי המניות באנרג'ים הם פרי ארנון ופרחיה משה, המחזיקים כל אחד ב-50% מהון המניות של אנרג'ים וחברת אנרג'ים קונספט בע"מ (המוחזקת ב-80% על ידי המוכרים). בדיווח לבורסה נמסר, כי "בכפוף לחתימת הסכמים מחייבים, במועד השלמת העסקה ובכפוף להשלמתה, תרכוש החברה מניות באנרג'ים בתמורה כוללת בסך של כ-32.75 מיליון שקל בכפוף לתנאים שנקבעו, מתוכה כ-14.25 מיליון שקל בדרך של הקצאת מניות באנרג'ים והיתרה בסך כולל של כ-18.5 מיליון שקל בדרך של רכישת מניות מהמוכרים (בחלקים שווים), באופן שעם השלמת העסקה, תחזיק החברה בכ-50.98% וכל אחד מהמוכרים יחזיק בכ-24.51%, מהון המניות ומזכויות ההצבעה באנרג'ים".
1 צפייה בגלריה
הראל ויזל, אנרג'ים
הראל ויזל, אנרג'ים
הראל ויזל, אנרג'ים
(צילום: דימה טליאנסקי)
חברת אנרג'ים הוקמה בשנת 1987 ופועלת בתחום הייבוא והשיווק של ציוד ספורט וכושר לשימוש ביתי ולחדרי כושר מקצועיים. אנרגי'ם משווקת את מוצריה לחנויות ספורט, חדרי כושר, גופים מוסדיים ולצרכן הפרטי היא היבואנית הבלעדית של המותגים Kettler, Life Fitness, Inspire, Escape, Horizon, Hammer Strength, Marcy. היא מחזיקה גם במותג הפרטי vo2 וכן באולם מכירות בהרצליה, בחנות בנתניה ובאתר סחר מקוון שהוקם ב-2019.
לקבוצת פוקס יש כבר דריסת רגל בתחום הספורט: היא מפעילה רשת למוצרי ספורט בשם דרים ספורט, מחזיקה בזיכיון למותג נייקי בישראל, קנדה ואירופה ומפעילה את חנויות פוט לוקר בישראל. ריטיילורס היא חברה שמאגדת את פעילות תחום הספורט של קבוצת פוקס.
לקבוצה יש 20 מותגים בין היתר: פוקס (נשים, גברים וילדים), פוקס הום, שילב, יאנגה, סאקס וללין והיא הזכיינית של מנגו, אמריקן איגל, בילבונג, דה צ'ילדרנס פלייס ואיירי. היא גם שותפה באתר האיקומרס טרמינל X. פוקס מתכוונת להביא ארצה את פליינג טייגר ואת רשת ג'מבו היוונית. כמו כן היא נמצאת במגעים עם אלקטרה שמתכוונת להביא ארצה את מותג חנויות הנוחות סבן אילבן. היא הביאה לארץ גם את קבוצת אנרופולוג'י, אורבן אאוטפיטרס וצ'ארלס אנד קית' - שיצאו מהארץ.
לדברי ויזל, "ההתקשרות מהווה נדבך משמעותי באסטרטגיית הצמיחה של ריטיילורס, בהרחבת תמהיל המותגים של החברה וכניסתה לתחומים חדשים ומשלימים בעולם הספורט. אנו מתכננים פתיחה של מספר חנויות בקונספט חדשני, חיזוק הסינרגיה עם דרים ספורט ופיתוח הקשרים עם השותפים העסקיים של אנרג'ים".
שנידמן הוסיף, כי "תחום הכושר וה-wellnes הוא תחום רחב וצומח בישראל ובעולם. החיבור הטבעי עם חברת אנרג'ים יאפשר לנו להציע לקהל לקוחותינו את חווית הקנייה הטובה והשלמה ביותר ויעצים את פעילות ה-B2B שלנו".