שנה לאחר רכישת רשת מכוני הכושר שנקלעה לקשיים "שר פיטנס" על ידי "גוד פארם", רשת הפארם שבבעלות רמי לוי אוהד סנדלר ואדם פרידלר, רמי לוי וגוד פארם בדרך למכור אותה.
הרשת שמונה כיום 5 סניפים בלבד בקריות, במודיעין, בפ"ת, ברמת אביב ובראשל"צ לא עונה על הציפיות. התוכנית להיכנס באמצעות שר פיטנס לתחום הביוטי ולבנות בסניפים מתחם טיפולים - בוטוקס, הזרקות מילוי ועוד כולל שותפויות עם רשת ביוטי אחרת בטיפולים מורכבים יותר - בוטלה.
1 צפייה בגלריה
שר פיטנס בבית המשפט
שר פיטנס בבית המשפט
שיר סנדה, מייסדת "שר פיטנס", בבית המשפט
(צילום: אלעד גרשגורן )
הבעלים החדשים מבצעים כעת ברשת הכושר תהליך הבראה: צמצום שטחי הסניפים שהשתרעו על שטח מוגזם של כ-1,200 מ"ר, כדי לצמצם הוצאות. ל-ynet נודע כי מסתמן שבתום תהליך ההבראה גוד פארם תמכור את הסניפים ותצא מתחום חדרי הכושר.
בימים אלה מחפשים בעלי גוד פארם סניפים קטנים יותר כתחליף לסניף הענק במודיעין וברמת אביב מאחורי הקניון שמשלמים שכר דירה גבוה. גם שטחו של הסניף בקריות יצומצם.
אוהד סנדלר אמר בתגובה: "גילינו שהתחום לא ממש סינרגטי וגוזל המון תשומת לב ניהולית. גם העיתוי לא היה לטובתנו, במלחמה כל ענף חדרי הכושר נפגע וסבל מהפסדים. בדיעבד החלטת הרכישה של פיטנס הייתה חפוזה, אנחנו מעדיפים להתרכז בפיתוח גוד פארם שכבר הגיעה ל-60 סניפים".
ההתחלה הייתה הרבה יותר מבטיחה. לאחר הרכישה אמר פרידלר: "בסוף היום אנחנו מסתכלים בראייה הוליסטית להיכנס לתחומים של אורח חיים בריא, ביוטי, טיפולים רפואיים, פיזיותרפיה שאפשר כיום לעשות מרחוק, תזונה נכונה ומרחב שנותן פתרונות מקיפים מעבר למכוני כושר. עולם הספורט מתחבר לעולמות הלייף סטייל ויש מודלים כאלה בחו"ל. גם לולו למון ברחבי העולם משלבת בפעילותה כושר עם בריאות ולייף סטייל. לדאטה על הלקוחות יש ערך מסחרי רב ואנחנו יכולים לשלב בין המועדונים".
בגוד פארם חשבו שיוכלו להשיק במכונים חדר טיפולי ביוטי, להעסיק תזונאים שילוו את המתאמנות ולספק שירות של טיפולי פלסטיקה ותכננו להשקיע ברשת כ-10 מיליון שקל, אולם כאמור, כעבור שנה מתברר שהתוכניות היו שאפתיות מדי ושהמותגים השונים לא מתחברים.
כזכור, רשת מכוני הכושר שהקימה שיר סנדה שנחשבה למותג על ובשיאה העסיקה 122 עובדים ב-7 סניפים נקלעה לקשיים וצברה חובות בסך 24 מיליון שקל, משום ההשקעות בהתרחבות מהירה וניהול בזבזני. בית המשפט מינה נאמן לחברה וסוכם כי תימכר להום פלייס - רשת מכוני הכושר הגדולה בישראל - תמורת 1.2 מיליון שקל במזומן ועוד מיליון שקל בהמשך.
רמי לוי, באמצעות גוד פארם, הגיש הצעה גבוהה יותר של 3.3 מיליון שקל וזכה.
סנדה הגיעה להסדר נושים שאושר בבית המשפט, נאלצה למכור את מכונית היוקרה שלה, וחתמה על הסכם העסקה ברשת המכונים תחת הבעלים החדשים. כעת הסכם זה עלול להסתיים אם יימכרו הסניפים.
תגובת קבוצת רמי לוי: "כחלק מהליך ההבראה של של החברה, ובצל השלכות המלחמה הוחלט לצמצם שטחים בסניפים נבחרים. קבוצת רמי לוי קיבלה על עצמה להוביל את חברת שר פיטנס לשיאים חדשים וכך יהיה. כמו כן, תוכנית הפיתוח של החברה נותרה בעינה, אולם היא מתעכבת בגלל תקופת המלחמה והחברה ממתינה לשעת כושר בכדי ליישם את הצמיחה".