שר האוצר אביגדור ליברמן חתם היום (ד') על עליית המיסים הגבוהה ביותר בארץ מזה שנים על מוצר מסוים – 270% מס על סיגריות אלקטרוניות. בכך נסוגה עם זאת רשות המיסים מלהעלות את המס תחילה ל-370%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
השר ליברמן חתם על הצו החדש המטיל מס קנייה על נוזל למילוי סיגריות אלקטרוניות. הצו ייכנס לתוקפו באופן מיידי כבר היום והוא נחתם בהמשך לאישור ועדת הכספים ב-31 בינואר 2022 למס המופחת. הוועדה נדרשה לאשר רטרואקטיבית את הצו הראשוני שנחתם בנובמבר וקבע תוספת מס של כ-370% כאמור.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הצו קובע כי על נוזל למילוי סיגריות אלקטרוניות יוטל מס קניה של 243% מהמחיר הסיטוני השכיח בתוספת 7.34 שקל למ"ל אשר בכל מקרה לא יפחת מ-14.08 שקל למ"ל. שיעור מס הקנייה על סיגריות חד פעמיות יוסיף לעמוד על 270% מהמחיר הסיטוני השכיח בתוספת 8.16 שקל למ"ל אך לא פחות מ-15.64 שקל למ"ל.
הצו החדש נועד לשקף את הפחת שנוצר במהלך תהליך המילוי, בעת המעבר בין כלי קיבול שונים. כמו כן, הצו נחתם על רקע חששות שהועלו על ביטול לכאורה של הצו הקודם במליאת הכנסת ביום שני האחרון. ברשות המיסים מדגישים עם זאת, כי הצו הקודם לא בוטל על ידי הכנסת ורף המיסוי נשמר בשים לב להפחתה שנכנסה לתוקף מהבוקר.
במשרד האוצר אמרו כי מדובר אמנם בהעלאת מיסים גבוהה במיוחד, אך מטרתה להגן על הציבור מהעישון של סיגריות והעבר הוכיח שהעלאת מס על סיגריות מפחית את השימוש בהן המזיק לבריאות. יצוין שגורמים שונים מתחו ביקורת על כך שהמס הושווה כעת לסיגריות הרגילות וכי הדבר יעודד חזרה של מעשני סיגריות אלקטרוניות לסיגריות הרגילות, שמסוכנות יותר לבריאות.