בעקבות הלחימה בדרום וחשש להתלקחות בצפון, במינהל הדלק המליצו לאפשר לכל אונייה שמיועדת לאספקת נפט גולמי למשק הישראלי להיכנס לנמל אילת. במשרד להגנת הסביבה אישרו והדגישו כי הנפט הוא לצורכי המשק הישראלי בלבד.
מנהל מינהל הדלק, חן בר-יוסף, ביקש להסיר את המגבלות על כמות פריקת הנפט הגולמי באילת, זאת בעקבות פגיעות וניסיונות פגיעה במרחב אשקלון. פגיעה זו, כך כתב בפניה למנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, הובילה את מערכת הביטחון לדחות כניסה של אוניות עם מוצרי דלק שונים למקשר הימי של חברת קצא"א באילת.
1 צפייה בגלריה
נמל אילת
נמל אילת
נמל אילת
(צילום: יאיר שגיא )
בר-יוסף אף הזהיר כי רמות המלאי של הנפט הגולמי של חברת בית הזיקוק אשדוד נמצא במצב נמוך ביותר, ולפיכך הוזמנה אוניית נפט גולמי האמורה להגיע לחופי הארץ.
לאור החשש הלא מבוטל גם מחשיפה להתקלחות בצפון, שתמנע את יכולת הפריקה במקשר קרית חיים בצפון, המליץ בר יוסף כי לאורך כל ימי הלחימה, ואף חודש לאחריה, יש לאפשר לכל אוניה שמיועדת לאספקת נפט גולמי למשק הישראלי להיכנס לפרוק את הנפט הגולמי בנמל אילת.
במשרד להגנת הסביבה תיקנו את היתר הרעלים לקצא"א באילת, כך שיוסף לו סעיף מיוחד בעניין מלחמת "חרבות ברזל", ויהיה ניתן יהיה לפרוק נפט גולמי לצרכי המשק הישראלי. "זו עת מאתגרת וימים קשים עוד לפנינו", כתב מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה גיא סמט למנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי. "גם בעת מורכבת זו על כולנו לזכור כי לכל פגיעה היכולה להיגרם מדליפות נפט במפרץ אילת והסביבה הימית והחופית הרגישה, עלולה להיות השלכה כלכלית ישירה ועקיפה אדירה, בעיקר על העיר אילת וסביבתה, הנאמדת במיליארדי שקלים. בנוסף, שונית האלמוגים במפרץ אילת, שאותה אנו חולקים עם ירדן, מצרים וסעודיה, ייחודית וצפויה להיות אחת מהאחרונות שישרדו, בשל עמידתה יוצאת הדופן לשינויי אקלים".