פרסום ראשון: איש יחסי הציבור רן רהב הגיש תביעה בסך כ-11 מיליון שקל נגד איש העסקים עדי קייזמן שעזב לארה"ב עם אשתו אסתי גינזבורג, וחויב לאחרונה על ידי בית המשפט לשלם 6 מיליון שקל לחברו מולי ליטבק.
לפי התביעה, ביוני 2018 נחתם הסכם הלוואה על סך 2 מיליון אירו בין קייזמן לברוך איבצ'ר, איש עסקים ישראלי שפועל בפרו. רהב טוען כי היה "חברו הקרוב ביותר" של עדי קייזמן והוא "חברו הקרוב ביותר בעולם" של איבצ'ר, ולכן תיווך בהסכם ההלוואה "על תקן חברי בלבד וללא מטרה עסקית".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

2 צפייה בגלריה
רני רהב
רני רהב
רני רהב
(צילום: אביגיל עוזי)

2 צפייה בגלריה
עדי קייזמן ואסתי גינזבורג
עדי קייזמן ואסתי גינזבורג
עדי קייזמן ואסתי גינזבורג
(צילום: ענת מוסברג)
בהתאם להסכם ההלוואה היה על קייזמן להחזיר את ההלוואה בתוך 12 חודשים מיום העמדתה בפועל, וכי ההלוואה תישא ריבית בשיעור של 10 אחוז לשנה.
רהב טוען בתביעה כי "קייזמן לא החזיר לאיבצ'ר את ההלוואה עד ל-30 בנובמבר 2019 (המועד הנטען לתשלום). לאור כך פנה רן רהב לקייזמן עשרות פעמים באופן אישי כדי שיחזיר את התחייבויותיו". לפי רהב, דרישותיו לא נענו על ידי קייזמן שטען כי "אין באפשרותו להשיב את ההלוואה".
עוד נטען בתביעה כי ביולי 2020 חתם איבצ'ר על הודעה לפיה הוא ממחה לרן רהב באופן בלתי חוזר את מלוא זכויותיו למימוש הסכם ההלוואה, לגביית ההלוואה מקייזמן, לרבות כול התשלומים המגיעים לו. בהודעה נכתב כי "כל סכום שיגבה יהיה מתנה מאיבצ'ר לרן רהב וזאת בגין חברות אמת קרובה ביותר של איבצ'ר עם רן רהב למעלה מ-37 שנים".
רהב טוען בתביעה כי "קייזמן שוהה בימים אלה בחו"ל והוא הלכה למעשה נמלט מהארץ עם אשתו אסתי גינזבורג קייזמן, במטרה לנסות ולחמוק מהתחייבויות כספיות שונות שלו לגורמים שונים במיליוני שקלים".
לאחרונה פורסם בתקשורת המתח הקיים בין רהב וגינזבורג שהיו קרובים בעבר. בתחילה כתב רהב כתגובה על פרסום ההריון השלישי של גינזבורג : "מחזירים חובות, ואז יש זמן להרחיב את המשפחה". עוד כתב רהב לגינזבורג כי "את האחרונה שיכולה לדבר על קארמה. את שותפה מלאה למעללי בעלך. זה שאינך חתומה על כלום אינו מנקה אותך מאחריות..".
טרם הוגש כתב הגנה. מקייזמן נמסר בתגובה: "מכתב התביעה עולה שרני רהב מתנהג כאחרון הגובים בשוק האפור הקונים הלוואות ופועלים לגבייתן לצורך עשיית רווחים. המציאות שונה בתכלית מזו שהוא מציג ובקרוב ייחשף לכולם פרצופו האמיתי, שאני מכיר כל כך טוב ומקרוב".
את רהב מייצג עו"ד צבי גלמן ודפנה אזולאי רגב ממשרד אריאל שמר, גוטרמן, גלמן ושות'.