התחדשות עירונית בבירת הנגב: הועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה השבוע למתן תוקף שתי תוכניות בשכונה ג' בבאר שבע – מתחם אורות ומתחם ברגמן. מדובר בתוכניות המאפשרות תוספת של כ-1,400 דירות חדשות לשתי השכונות הוותיקות יחד.
התוכנית למתחם אורות קודמה על ידי העירייה והמנהלת להתחדשות עירונית במסלול רשויות במימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית והוכנה על ידי צוות תכנון בראשות משרד דרמן ורבקל אדריכלים. במקביל להכנת התוכנית נבחרו על ידי הדיירים חברות שיכון בינוי והכשרת היישוב שיבצעו את התוכנית. במסגרת התוכנית ייבנו בלב השכונה 782 דירות בבינוי מרקמי של עד 10 קומות בשילוב מסחר ומוסדות ציבור. התוכנית גם מניחה את התשתית לחידוש ושימור קולנוע אורות ההיסטורי.
1 צפייה בגלריה
מתחם אורות באר שבע שכונה ג התחדשות עירונית
מתחם אורות באר שבע שכונה ג התחדשות עירונית
מתחם אורות באר שבע שכונה ג התחדשות עירונית
(הדמיה ותכנון: דרמן ורבקל אדריכלים)
מתחם ברגמן מקודם על ידי העירייה ורשות מקרקעי ישראל בתכנון משרד מנעד אדריכלים ובמסגרתו יוקמו 607 דירות חדשות בלב העיר, על שדרות רגר, לצד שטחי מסחר, תעסוקה, מלונאות ומוסדות ציבור. בנוסף, המתחם יכיל מתחם לשימור המכון לחקר הנגב, שיהיה נגיש לציבור.

"מעבר משלב התכנון לשלב המימוש"

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', אמר לאחר אישור התוכניות כי "זהו צעד חשוב ומשמעותי לחידוש שכונה ג' הוותיקה. יש בכך חשיבות אסטרטגית לפיתוח העיר באר שבע, מתוך תפיסה של העיר כמטרופולין הדרומי של מדינת ישראל. אישור התוכניות יקדם משמעותית את התחדשות השכונה בלב רובע החדשנות של באר שבע בסמיכות לאוניברסיטת בן גוריון, פארק ההייטק, מרכז הרפואי סורוקה וקריית התקשוב ויעצים את הפעילות ברובע".
תמר פוריה, מהנדסת העיר באר שבע אמרה: "התכנית להתחדשות עירונית במתחם אורות מהווה סנונית ראשונה לתכניות התחדשות עירונית בעיר. התכנית יוצרת מגוון של כלים תכנוניים ייחודיים לבאר שבע שיאפשרו התחדשות מיטבית בשכונות נוספות בעיר. בסיוע המנהלת להתחדשות עירונית בחרו התושבים כבר יזמים ואנו ממתינים להגשת הבקשות להיתרי הבנייה למימושה כבר בשנה הקרובה".
קובי אוחיון, ראש המנהלת להתחדשות עירונית באר שבע התייחס אף הוא לתוכניות ואמר: "אישור התוכנית למתחם אורות מסמל את תחילת המעבר משלב התכנון לשלב המימוש. לאחר עבודה מאומצת של צוות התכנון, המנהלת והעירייה בשיתוף עם הועדה המחוזית, אנחנו כבר פועלים לקידום התוכנית לביצוע יחד עם התושבים ועם היזמים שנבחרו על ידם. המנהלת ליוותה את תושבי המתחם מתחילת הדרך בהתארגנות, בשיתוף הציבור ובתהליכים החברתיים. התוכנית אף תיתן פתרונות מיגון ל-112 דירות ישנות במבנים ללא ממ"דים. תוכנית אורות ממוקמת בליבה של שכונה ג' ותיצור מרכז אורבני שוקק ומעורב שימושים, באיכות תכנונית גבוהה, כחלק מתפיסת ההתחדשות העירונית לשכונה ג' ולליבת העיר באר שבע".