חברת האופנה תמנון סגרה את החנות שלה בקניון עזריאלי בתל אביב למשך חמישה ימים מחשש לסיכון חיי אדם: לטענתה, החנות סובלת מנפילת אבנים קטנות, צינור וחלק של מסור, ריחות עזים, נזילות ורעש רב, כל זאת בעקבות שיפוץ בקומה שמעליה שעורכת חברת ההייטק Rapyd.
עקב כך, תמנון תובעת את עזריאלי ואת Rapyd על הפרעה מתמשכת ובלתי סבירה לניהול החנות בעקבות שיפוץ שעורכת חברת ההייטק בקומה מעל חנות תמנון בקניון. לטענתה, עזריאלי הפרה לכאורה את ההסכם עמה בכך שאישרה עבודות בקומה מעל החנות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בתוך כך, לאחר שתמנון ביקשה צו מניעה שאוסר על ביצוע העבודות במתחם מעל בית העסק על מנת שנזקיה "בגוף ובנפש לא יחמירו", בית המשפט קבע היום (ד') כי יש לעצור את העבודות עד לקבלת דו"ח בטיחות של מהנדס שעל Rapyd לשכור. קבלן מטעם חברת ההייטק ימשיך בעבודות ויתקן את הליקויים שלא בשעות פעילות החנות.
2 צפייה בגלריה
קניון עזריאלי תל אביב
קניון עזריאלי תל אביב
קניון עזריאלי תל אביב
(צילום: דנה קופל)

"חלק של מסור נפל לחנות, ריח ריף שגרם לצריבה"

במאי 2021 נודע לתמנון שהחלו עבודות בקומה מעל בית העסק. הן גרמו לטענתה לרעש רב, ריחות עזים, נפילת אבנים קטנות ונזילות ממתחם העבודות. בשל ליקויים אלה פנתה לעזריאלי פעם אחר פעם בנושא. לטענת המנכ"ל "לא רק שלא ניסה לעצור את הליקויים ולמזער את הנזק שנגרם לה אלא טען שלא בוצעו עבודות". היא פנתה לבית-המשפט אחרי שלטענתה ב-1 באוקטובר נפל חלק של מסור לתוך בית העסק, ממתחם העבודות.
בנוסף, תמנון טוענת שבשל ריח חריף שגרם לכאורה לצריבה בגרון ובעיניים של עובדי ולקוחות בית העסק היא נאלצה לסגור את החנות ולפנות את הצוות וקהל הלקוחות ממנה. "יתירה מזאת ב-3 באוקטובר נצפתה נזילה של מים לתוך בית העסק, ממתחם העבודות שהגיעה לכבלי חשמל בחנות וכן שוב שרר ריח חריף, שבעקבותיו החלו עובדי החנות לחוש צריבה בעיניים ובגרון", כך נטען.
עקב כך, זימנה יועץ בטיחות מטעמה לשם בדיקת הליקויים הנטענים. דו"ח המומחה קבע כי הליקויים עלולים לסכן חיי אדם וכן כי על תמנון לסגור את בית העסק עד תיקון הליקויים.
בעקבות הדו"ח, תמנון פנתה לטענתה לחברות בבקשה לתקן את הליקויים. נטען כי עזריאלי התעלמה וחברת ההייטק הודיעה כי עצרה העבודות והתנצלה על הליקויים. בתמנון טוענים: מעבר להתנצלות החברה לא עשתה דבר.
2 צפייה בגלריה
רשת תמנון: מכנסיים קצרים בחזית החנות - לא צמודים אך באורך שאינו מתאים
רשת תמנון: מכנסיים קצרים בחזית החנות - לא צמודים אך באורך שאינו מתאים
חנות של רשת תמנון
(צילום: מירב קריסטל)
לטענת הרשת היא ניזוקה בשל אובדן הכנסות ובשל פגיעה במוניטין. למרות זאת ההליך הנוכחי לא עוסק בנזקיה אלא בליקויי בטיחות נגרמים מביצוע העבודות "שעלולים לסכן חיי אדם".
תמנון טוענת כי "כתוצאה מהליקויים המחמירים מיום ליום, ושעלולים לפגוע בחיי אדם נדרשה תמנון ב-3 באוקטובר בהוראת יועץ בטיחות, לסגור את בית העסק לכניסת לקוחות או עובדים וכך עשתה, היות והמשך עבודות הבנייה עלול לסכן חיי אדם ואת הסחורה בבית העסק אותו מנהלת תמנון".
כמו כן, לטענת תמנון, לאחר הוצאת דו"ח המומחה לא תמו הליקויים. היא טוענת בבקשה שלה כי "במהלך סגירת בית העסק נפל צינור ממתחם העבודות אל תוך בית העסק. במקום בו עמדו קודם לכן אנשי צוות בית העסק ובמזל לא נפגע איש. להערכת החברה אם הצינור היה פוגע בראש אדם כלשהו זה עלול היה להסתיים במוות".
עוד היא טוענת שמיד לאחר שתמנון הודיעה על כך לעזריאלי הגיע לטענתה איש מטעם עזריאלי ונטל את הצינור באופן שמעורר חשש לפגיעה בראיות.
ברוך ריינר, הבעלים של רשת תמנון, אמר ל-ynet: "פנינו לבית המשפט כדי לחזור לפעילות בחנות שסגורה ממוצאי שבת אחרי מסכת ארוכה של חודשים של בעיות בטיחותיות. פנינו לעזריאלי וראינו שלא עוזר ובית המשפט עזר וכרגע אחרי ארבעה וחצי-חמישה ימים אנחנו פותחים לפתוח את החנות.
"זאת חנות גדולה משלמים שכירות גבוהה ודמי ניהול ואנחנו רוצים לעבוד. צרכנים התאכזבו, פנו על נזילות, ריח חריף שצרב להם בעיניים. זאת לא חוויית קנייה וזה פוגע בתדמית. לנו הכי חשובה הבטיחות זאת חנות שמגיעים אליה אלפיים איש ביום.
"לא פשוט לסגור חד-צדדית חנות בעזריאלי, אבל הגענו למצב שאין לנו ברירה. לא עשינו את זה כדי להתריס או לריב. חששנו שיקרה אסון. זה דבר הזוי שנפלו צינורות ומסור מפירים למעלה במשקלים כבדים מגובה גבוה. מנהל הבטיחות שלנו עמד במקום בו נפת הצינור רגע לפני שנפל".
מקבוצת עזריאלי נמסר: "בהתאם להחלטת בית המשפט, תמנון תפתח כבר מחר בבוקר את שעריה לקהל הלקוחות, זאת במסגרת ההסכמות שהושגו בין Rapyd לתמנון. יודגש כי עזריאלי אינה מתפשרת על נושא הבטיחות בנכסיה ורואה בכך ערך עליון".
חברת Rapyd בחרה שלא להגיב.
פורסם לראשונה: 16:44, 06.10.21