שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת זימן אליו היום (ג') את ראשי התעשיות והיבואנים לפגישות לקראת הרפורמות שהוא מתכנן בשוק המזון, שבין היתר אמורות לכלול את פירוק המונופולים הגדולים השולטים במשק, בעיקר בשוק המזון. היום הגיעו ללשכת השר ברקת בירושלים מנכ"ל תנובה והצוות הבכיר שלו וכן המנכ"ל והבעלים של דיפלומט.
לפי גורמים המעורים בפרטים, השר ברקת ביקש לשמוע את תנובה ודיפלומט לקראת הרפורמה המתוכננת בשוק המזון שצפויה להיכלל בחוק ההסדרים הקרוב ובעצם לשנות את כללי המשחק, כך שהשוק ייפתח לתחרות במסגרת המאמץ להוריד את המחירים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
סניף שופרסל
סניף שופרסל
סופרמרקט
(צילום: יריב כץ)
לפי הידוע, הרפורמה המתוכננת שצפויה להיכנס לחוק ההסדרים תפגע בדיפלומט ושסטוביץ, אבל לא באסם, תנובה ושטראוס, שהשפעתן על הריכוזיות בשוק המזון לא פחות גדולה. השר ברקת כבר זימן יבואנים ומנהלי חברות גדולות נוספות בתחום המזון לפגישות אישיות כבר בימים הקרובים, וככל הנודע הוא ידרוש מהם לפעול בהתחשבות כלפי הלקוחות לפני שהממשלה תיאלץ להפעיל כלים נוספים להפחתת מחירים והגדלת התחרות.
ניר ברקתניר ברקתצילום: אלכס קולומויסקי
גורמים שנכחו בפגישה סיפרו שהשר ברקת הבהיר למנכ"לים כי מצופה מהם "להיכנס בהקדם מתחת לאלונקה". לדברי השר, "לא יתכן שאזרחי ישראל ישלמו הרבה יותר מאשר האזרחים באירופה על אותם מוצרים בדיוק. מבחינתי ומבחינת הממשלה יוקר המחירים בישראל הוא דבר אסטרטגי שאנחנו מתכוונים להלחם בו כולנו. אני מצפה שתבינו זאת. עם ישראל קורס תחת הנטל הכלכלי. הרפורמה תצא לדרך בקרוב כדי שנוכל לאפשר יותר תחרות וכך הורדת מחירים", אמר השר ברקת בפגישה
המנכ"לים מצידם העלו בעיות ברגולציה שגורמות לעליות מחירים והשר ברקת השיב להם שתהיה מלחמה ברגולציה ובתקנים: "מה שטוב ל-750 מיליון אירופאים, טוב גם לישראלים".