המונדיאל בקטאר שנערך בדצמבר הקפיץ את הרווח של חברת התעופה קטאר איירווייז ל-1.2 מיליארד דולר בשנה האחרונה. כך לפי דיווחי החברה שפורסמו לפני מספר ימים. בדוח שפרסמה החברה היא מסרה כי הפעילה במהלך המונדיאל, שנערך בסך הכל כחודש, לא פחות מ-140 אלף טיסות על מנת להביא למדינה 1.4 מיליון אנשים, רובם אוהדים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
מטוס של קטאר איירווייז
מטוס של קטאר איירווייז
מטוס של קטאר איירווייז
(צילום: EPA)
"הגידול ברווחיות נבע מקפיצה של 100% בהכנסות מכרטיסי טיסה בשנה האחרונה", אמר המנכ"ל, אכבר אל בייקר ל-CNN. "לאורך השנה הצוותים שלנו הטיסו 31.7 מיליון נוסעים, עלייה של 71% לעומת השנה שעברה".

כותרת *תווים: 60

ענף התעופה נמצא בתנופה גדולה מאז הסרת הגבלות הקורונה בעולם, כשיותר ויותר אנשים שהתנועה שלהם הוגבלה בעקבות המגפה, טסים, בין אם זה לנסיעות עבודה או לחופשות ופנאי. ולכן קטאר איירווייז היא לא חברת התעופה היחידה שרשמה רווחים נאים. ביום חמישי דיווחה קבוצת אינטרנשיונל איירליינס, שכוללת בין השאר גם את בריטיש איירווייז, על רווח שיא של כ-1.4 מיליארד דולר למחצית הראשונה של שנת 2023.
"הביקוש נותר חזק בכל הקבוצה, במיוחד לנסיעות פנאי, כש-80% ממלאי הכרטיסים לרבעון השלישי כבר הוזמנו. חברות התעופה שלנו הכינו תוכניות לתמוך בפעילות בתקופת הקיץ העמוסה", אמר מנכ"ל הקבוצה, לואיס גאז'גו.
כמו כן, קבוצת אייר פראנס ו-KLM דיווחה על הכנסות של למעלה מ-8 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה, עלייה של כמעט מיליארד דולר מהשנה שעברה. אגב, בקיץ הבא פריז מארחת את האולימפיאדה, ולפי הרווחים הגדולים שרשמה קטאר איירווייז בזכות המונדיאל, מסתמן שגם קבוצת התעופה הצרפתית-הולנדית תהנה מהאירוע הספורטיבי הענק. "עונת התעופה הזו משמשת בעיקר כ'נסיעת מבחן' לקראת 2024, כשצרפת תארח את המשחקים האולימפיים והפראלימפיים, שאייר פראנס היא נותנת חסות רשמית שלהם".
לצד ההכנסות והרווחים שזינקו, יש בכירים בענף התעופה שלא רואים עתיד ורוד בקרוב. מוקדם יותר השבוע חברת הלואו-קוסט, ריינאייר, שנחשבת לגדולה באירופה לפי כמות הנוסעים, הזהירה כי האינפלציה הגבוה והעלאות הריבית עלולות להכביד על הטיסות שלה בסתיו ובחורף הקרובים. גם כשהחברה דיווחה על רווח של 735 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, המנכ"ל מייקל אולירי אמר בסרטון שפורסם באתר של ריינאייר כי הוא "מודאג מההשפעה של המגמות המאקרו-כלכליות הללו". הוא אף ציין כי חברת התעופה תצטרך להוזיל את מחירי הכרטיסים על מנת לעמוד ביעדי גידול הנוסעים השאפתניים שלה.