אלעל מציגה את הרבעון הראשון הטוב ביותר שלה מאז ההנפקה בשנת 2020, וממשיכה להשתפר עם עלייה של 17% בהכנסות, שהסתכמו ב-500 מיליון דולר, לעומת 283 ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן, זאת הפעם הראשונה שהיא רושמת רווח תפעולי (9 מיליון דולר). המשקיעים מרוצים והמניה עלתה בשנה האחרונה ב-80%, אבל למרות זאת אלעל רושמת הפסד של 34.4 מיליון דולר ברבעון, שיפור לעומת 66.4 מיליון דולר שהפסידה אשתקד.
מכירות הכרטיסים ברבעון הסתכמו ב-674 מיליון דולר, אך כמובן שלא כל המכירות נרשמו כבר כהכנסות וירשמו בהמשך (ההכנסה מהכרטיס נרשמת רק במועד הטיסה). השיפור בתוצאות הגיעה למרות עלייה של 31% בהוצאות הדלק, שהסתכמו 132 מיליון דולר לעומת 112 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
מטוסי אל על שהוסבו לצורך הטסת מטען
מטוסי אל על שהוסבו לצורך הטסת מטען
מטוסי אל על שהוסבו לצורך הטסת מטען
(צילום: אל על)
החברה רוצה להגדיל את צי המטוסים שלה ל-60 עד שנת 2028, והיא חוזרת לטוס למומביי וניו דלהי בהודו. חברת הבת סאן דור השיקה קו לאיסטנבול, פאפוס, נאפולי ומונטנגרו, והיא מתכננת גם טיסות לאוסטרליה, פיליפינים ויעדים נוספים בארה"ב. לאחרונה גם חתמה על מזכר עם איסתא במטרה לשווק חבילות נופש. שתי החברות יקימו חברה משותפת, שאלעל ובעל השליטה בה, קני רוזנברג, יהיו בעלי השליטה.
דינה בן טל, מנכ"ל החברה אמרה: "הרבעון הראשון הוא נקודת פתיחה מצוינת עבורנו, ונגביר את הקצב. אנחנו ממוקדים ביישום האסטרטגיה החדשה עם ארגון גמיש יעיל ובשל, שבסופו נהיה חברה חזקה פיננסית, תזרימית ורחבה יותר מבחינת מגוון שירותים ומוצרים, עם עלייה חזקה בשיעור התפוסה ל-85.3%.
סמנכ"ל הכספים יעקב שחר: "למרות סביבת מאקרו מאתגרת הצלחנו לחתוך את ההפסד הנקי, לעבור לרווח תפעולי ולקפיצה משמעותית בהכנסות. תזרים המזומנים שלנו יאפשר לנו גמישות מימונית, וכן מרחב טוב יותר למימוש האסטרטגיה החדשה".