חברת פייפאל (PayPal) משנמכת את רמת השירות שלה: הודיעה שתפסיק לספק ללקוחותיה את שירות "יש דרך חזרה" שכלל הגשת בקשות וקבלת החזר כספי עבור דמי משלוח ששילמו במסגרת החזרת פריטים שנקנו אונליין.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
זה היה שירות מועיל כי רוב האתרים לא מציעים משלוח החזרה חינם. כמו כן, במסגרתו הלקוח לא נדרש להסברים או לפתיחת "דיספיוט" (מחלוקת) עם המוכר כדי לקבל את ההחזר על דמי המשלוח.
1 צפייה בגלריה
פייפאל
פייפאל
משרדי פייפאל
(צילום: shutterstock)
פייפאל שלחה על כך הודעה במייל ללקוחות: "החל מ-27 בנובמבר החברה תפסיק לספק את שירות 'יש דרך חזרה', או לקבל בקשות להחזרים עבור דמי משלוח ההחזרה.
"נא לוודא שהגשת את כל התביעות העומדות בתנאים לפני התאריך הנ"ל כדי להבטיח שהפרטים יתקבלו ויבחנו כרגיל. לתשומת לבך, שירות 'הגנת הקונה' זמין עבור קניות העומדות בתנאים".

עד 120 שקל החזר בשנה

פייפאל היא חברה אמריקנית שמאפשרת בין היתר לישראלים לקנות באתרי סחר בלי לחשוף את מספר כרטיס האשראי שלהם מול האתר.
שירות "יש דרך חזרה" שהציעה, ניתן ללא עלות נוספת לבעלי חשבון פייפאל המתגוררים בישראל שהפעילו את השירות באתר החברה והוא תקף לגבי עסקאות דרך פייפאל בלבד. הלקוחות יכלו להחזיר את המוצר חזרה לבית העסק, בכפוף למדיניות החזרת המוצרים של בית העסק שממנו נרכש המוצר.
במסגרת השירות, שפעל במתכונתו הנוכחית מ-2016, היה ניתן לקבל עד 12 החזרים ללקוח בשנה קלנדרית בגובה של עד 120 שקל, כשמותרים שלושה החזרים בלבד לכל קבלת עסקה.
פייפאל סיפקה החזר על דמי משלוח על החזרות, רק אם האתר עצמו לא מציע שירות החזרות בחינם בדואר ישראל, או החזר הוצאות החזרה.

יש החזר אך הוא קשה יותר

לפי הודעתה, למרות ביטול השירות - לקוחות שהגישו בקשה להחזר דמי משלוח לפני 27 בנובמבר - יקבלו החזר, אם עמדו בתנאים, גם אחרי תאריך זה.
פייפאל כאמור גם יידעה את הלקוחות ששירות "הגנת הקונה" שלה עדיין קיים. גם זה שירות שמאפשר קבלת החזר כספי על דמי משלוח של מוצר שהוחזר, אך בתנאים קשים יותר.
לפי "הגנת הקונה", אם פריט שנקנה באתר אינטרנט לא הגיע לקונה, או שהגיע כשהוא שונה משמעותית מהתיאור שלו באתר, פייפאל עוזרת לקונים שהם לקוחותיה לקבל החזר מלא.
זה כמובן בתנאי שהתשלום נעשה בפייפאל וכן בתנאי שהקונה יידע את המוכר שקיימת בעיה עם העסקה על-ידי פתיחת מחלוקת במרכז יישוב המחלוקות בפרק הזמן שמצוין בפרטי העסקה.
אם הקונה לא הצליח ליישב את הבעיה עם המוכר, הוא יכול להסלים את המחלוקת לתביעה בתוך 20 יום מהתאריך שבו פתח את המחלוקת. לקוח שהעסקה שלו עומדת בתנאי "הגנת הקונה" - יקבל כיסוי עבור מחיר הקנייה המלא, בתוספת חיובי המשלוח המקוריים.
מפייפאל נמסר בתגובה כי "אנחנו בוחנים באופן קבוע ותדיר את השירותים הניתנים ל-429 מיליון הלקוחות שלנו ברחבי העולם, על מנת להעניק את הפתרונות הטובים והרלוונטים ביותר. במסגרת תהליך זה החלטנו לעצור את שירות 'יש דרך חזרה', בו בזמן ש'תוכנית הגנת הקונה' ממשיכה לעמוד, כתמיד, לרשות לקוחותינו ומאפשרות להם לקנות בבטחה".