יש לכם ממיר טלוויזיה מיותר בבית? כדאי שתערכו בדיקה. למעלה מ-90% מלקוחות הטלוויזיה על גבי האינטרנט בישראל מחזיקים גם בממיר, למרות שיש סיכוי שעל גבי הטלוויזיה החכמה שברשותם מותקנת אפליקציה של פרטנר TV, סלקום TV, yes+, STINGTV או NEXT TV - או שאם לא מותקנת - ניתן להתקין אותה. עקב כך הם משלמים מדי חודש 30-10 שקל לממיר שייתכן שהפך למיותר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ברשתות החשמל מסרו ל-ynet שב-2022, 90% ממכירות מסכי הטלוויזיה היו של מסכי טלוויזיה חכמים. בהצלבה עם הנתון שרוב לקוחות חברות הטלוויזיה על גבי האינטרנט עדיין משתמשים בממיר: אין בכלל ספק שיש פה אחוז גדול של לקוחות שמשלם כסף מיותר על ממירים.
1 צפייה בגלריה
"שיטת מצליח". פרטנר TV (אילוסטרציה)
"שיטת מצליח". פרטנר TV (אילוסטרציה)
"שיטת מצליח". פרטנר TV (אילוסטרציה)
(צילום: עמית שעל)
הנה דוגמה: לקוח פרטנר TV מחזיק בביתו שלוש טלוויזיות חכמות ובכל זאת יש לו שלושה ממירים בבית. הוא שם לב שבכל שלושת מכשירי הטלוויזיה שבביתו מותקנת אפליקציה של פרטנר. הוא ניתק את הממירים מהחשמל וגילה שהוא יכול לצפות בפרטנר TV כרגיל. אין צורך בממירים. אז למה הוא משלם 30 שקל בחודש על ממירים, 360 שקל בשנה? אם אתם מנויים של פרטנר TV, סלקום TV, yes+, STINGTV או NEXT TV כדאי לכם לבדוק - אולי אתם מוציאים כסף מיותר על ממיר.
למה ישראלים משלמים על ממיר כשהם יכולים לצפות דרך אפליקציה? הסיבות רבות. הראשונה היא כמובן: אי שימת לב. לא שמנו לב שיש לנו אפליקציה בטלוויזיה שמייתרת את הממיר. סיבה שנייה שקשורה לראשונה היא שמרנות – אנחנו רגילים לצפייה דרך ממירים. עוד סיבה: החברות הציעו לנו ממיר בעת ההצטרפות – כי הצטרפנו לשירות מזמן וגם כי הן מרוויחות כסף על השכרת ממירים. סיבה נוספת היא שישראלים רבים מחזיקים בביתם טלוויזיות לא חכמות, או טלוויזיות חכמות שנקנו לפני מספר שנים ועל כן לא מותקנת עליהם אפליקציה מתאימה. חלקנו מחזיקים בבית מספק מקלטי טלוויזיה שחלקם לא חכמים ומצריכים ממיר. מה שבטוח: כדאי לכם לבדוק מה קורה בבית שלכם.
והנה עוד סיבה: חלק מהאפליקציות לא מותאמות לחלק מדגמי הטלוויזיה או חברות המסכים החכמים. כיום האפליקציות של פרטנר וסלקום מותקנות או ניתנות להתקנה ב-LG, סמסונג, הייסנס, סוני, שיאומי, טושיבה, פיליפס, פנסוניק פוג'י ועוד ועוד – כל התקן שתומך באנדרואיד TV. ב-yes+ עוד לא ניתן לצפות בסמסונג ו-LG אבל כן במכשירי חברות האחרות. לכל חברה יש רשימה של דגמים מותאמים באתר שלה. אם הדגם שלכם לא מותאם, ניתן לחבר לטלוויזיה ממיר בקנייה עצמית במקום לשלם מדי חודש לחברה.
כיום, חלק מהחברות כבר מודעות לנתוני המכירות של הטלוויזיות החכמות. מצד אחד הן ששות להציע ממיר בתשלום. מצד שני זה לעיתים מצריך ביקור טכנאי שעולה גם להן כסף. כשנציגי yes+ הציעו לנו לעבור מהלוויין לשירות על גבי האינטרנט הוצע לנו ממיר בלבד. לעומת זאת, בשיחת טלפון שערכנו עם נציגת שירות בפרטנר TV היא מיד הציעה אפליקציה: "אם יש לך טלוויזיה חכמה מהשנתיים האחרונות – זה עדיף על ממיר שעולה 30 שקל לחודש וממיר שני שעולה 15 שקל בחודש". גם בסלקום TV הנציג מייד שאל אותנו אם יש לנו טלוויזיה חכמה שנרכשה בשנים האחרונות, "אתן לך שם משתמש וסיסמא לאפליקציה, במקום ממיר". שני הנציגים הדגישו שהשירות דרך האפליקציה בלבד זול יותר.
ספקיות הטלוויזיה לא בודקות איתך איזו טלוויזיה יש לך כשאתה לקוח ותיק ולא מתעדכנות אם רכשת טלוויזיה עם אפליקציה. לכן על הצרכנים לערוך את הבירור הזה ולחסוך לעצמם כסף. שוק הטלוויזיה כרגע נמצא בסטגנציה אז רק הלקוחות החדשים המעטים מקבלים הצעות להתחבר דרך ממיר ולא דרך אפליקציה.
ומה עשה הלקוח ההוא של פרטנרTV שגילה שהוא משלם סתם? התקשר לפרטנר TV לבטל את הממירים. "זאת שיטת מצליח: אמרו לי שאתה יכול לגשת לנקודת שירות ולהחזיר את הממיר ולא נגבה עליו כסף יותר. עשינו ממיר עם החיבור לטלוויזיה כי זה היה הסטטוס קוו. ולא התנתקנו כשרכשנו טלוויזיה חכמה. עניין של הרגל".