חברת יוניליוור לא מרחיבה בינתיים את הריקול שערכה למוצרי הגלידה שלה שנעשה בהם שימוש בשוקולד עלית של שטראוס. זאת אחרי הרחבת האיסוף היזום עליו הודיעה שטראוס אתמול.
בחברה מסרו כי "לאחר הודעת הריקול הראשונה של שטראוס-עלית, וכצעד של משנה זהירות, הודענו על ריקול למספר מוצרי גלידת שטראוס, על אף שהבדיקות, הן שלנו והן של שטראוס-עלית, הראו כי חומרי הגלם שסופקו ליוניליוור נמצאו תקינים. בתיאום עם שירות המזון במשרד הבריאות ערכנו בדיקות נוספות שנמצאו גם הן כולן תקינות. עם זאת, הריקול שעליו הודענו, כצעד של זהירות יתרה, עדיין בתוקף". 
2 צפייה בגלריה
סדרת הפיינטים של מגנום
סדרת הפיינטים של מגנום
סדרת הפיינטים של מגנום
(צילום: סטודיו 0304)
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
יוניליוור ערכה איסוף יזום למוצרי גלידת שטראוס מתוצרתה בין היתר כל סוגי המגנום שמיוצרים בארץ, שוקובו, גלידונית, כמה סוגי קרמיסימו, טילון מגנום וסולרו קוקוס בר שתאריכי התפוגה שלהם נעים בין אפריל לאוקטובר 2023. היא עשתה זאת בעקבות הריקול הראשון עליו הכריזה חברת שטראוס ב-25 באפריל.
אתמול הודיעה כאמור שטראוס כי מרחיבה את הריקול הענק גם לממתקים שאינם שוקולד ותאריכי ייצור נוספים של המוצרים שכבר נאספו: לצד כל מוצרי שוקולד עלית, עוגות עלית, בפלות (ופלים) עלית, חטיפי דגנים אנרגי, פריכיות מצופות שוקולד אנרג'י, ייאספו מהמדפים ומצרכנים גם מסטיקים מאסט, עלמה, בזוקה וסוכריות הטופי - מכל תאריכי התפוגה.
הרחבת האיסוף היזום הגיעה אחרי ששטראוס גילתה שלשום בלילה חשד ראשוני לסלמונלה בשתי דגימות של חטיפי"רבע לשבע" ו"עד חצות". בשטראוס סירבו מספר פעמים לפניות ynet לחשוף את שמם של המוצרים. בחברה טענו שזה יגרום לצרכנים לחשוב ששאר המוצרים בטוחים. שטראוס הפנתה למשרד הבריאות, שם גורמים טענו שאינם יודעים באלו מוצרים מדובר, למרות שהחברה מסרה למשרד את שמות המוצרים. גם אחרי ששמות החטיפים נחשפו, בשטראוס סירבו לאשר שאלו אכן המוצרים שנגועים בסלמונלה.
עקב כך חברת שטראוס הודיעה כי היא סוגרת לגמרי את המפעל ותפעילו מחדש רק אחרי שיתוקנו הליקויים. לשטראוס מותגים רבים שמיוצרים במפעל הממתקים כולל שוקולד אצבעות לילדים, טורטית, טוויסט, עדשים, מיני עדשים, שוקולד פרה, ספלנדיד, כיף כף, פסק זמן, טעמי, אגוזי, רבע לשבע, עד חצות, ממרחית, טוב טעם, טופי ברכות, סוכריות מאסט ובונבוניירת איחולים מתוקים. חטיבת הממתקים של שטראוס, אשר מניבה לשטראוס כמיליארד שקל בשנה, תושבת.
בכירי משרד הבריאות הגיעו הבוקר לסיור במפעל השוקולד של שטראוס-עלית בנוף הגליל, ובתום הסיור הודיע מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש כי משרדו ביטל את תו האיכות של המפעל לשלושה חודשים, והוא יוחזר רק אחרי שיוודאו שהמפעל הפיק את הלקחים. המשמעות היא שהמפעל לא יוכל לחזור לייצר מוצרים עד שיקבל את תו האיכות בחזרה, אך בכל מקרה זו הייתה הודעת החברה כבר אתמול.
בתוך כך, לאחר הרחבת הריקול של שטראוס, חברת תופינית הודיעה כי החליטה על ביצוע ריקול של מוצרי החברה שמיוצרים מהשוקולד החשוד כנגוע, ומשווקים באושר עד. המוצרים הם: נפוליטנים שוקולד חלב ושוקולד מריר ארוזים אחד אחד. תאריך תפוגה: עדיף להשתמש לפני מ-01/02/23 ועד 28/02/2023.