הצרכנים האחרונים לדעת: שטראוס גילו אמש (ג') ב-23:00 כי המוצרים שיצאו לציבור ונגועים בסלמונלה הם "רבע לשבע" ו"עד חצות". לא נמסרו תאריכי תפוגה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בשטראוס סירבו מספר פעמים לפניות ynet לחשוף את המוצרים. בחברה טענו שזה יגרום לצרכנים לחשוב ששאר המוצרים בטוחים. שטראוס הפנתה למשרד הבריאות, שם גורמים טענו שאינם יודעים באלו מוצרים מדובר, למרות שהחברה מסרה למשרד את שמות המוצרים. גם אחרי ששמות החטיפים נחשפו, בשטראוס סירבו לאשר שאלו אכן המוצרים שנגועים בסלמונלה.
1 צפייה בגלריה
חטיפי "רבע לשבע" ו"עד חצות" של שטראוס-עלית
חטיפי "רבע לשבע" ו"עד חצות" של שטראוס-עלית
חטיפי "רבע לשבע" ו"עד חצות" של שטראוס-עלית
בחברה ערכו מעט מדי בדיקות בקו הייצור לחומר הגלם ולמוצרים המוגמרים באופן שעלול לגבול ברשלנות ושוקלים כעת נוהל חדש של בדיקות לאור הריקול הענק, במסגרתו ירדו מהמדפים כל מוצרי השוקולד והממתקים של החברה המיוצרים במפעל בנוף הגליל. נגד החברה הוגשו כבר שבע בקשות לתביעות ייצוגיות.
במקביל, משרד הבריאות ממשיך להעביר הודעות מטעם החברה. מחר יגיעו מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש, ראשץ שרותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס וראש שרות המזון הארצי, פנינה אורן למפעל שטראוס שבנצרת. לא ברור כרגע מה עושה המשרד כדי לפקח על החברה, שנראה שאיבדה שליטה על ממדי הזיהום.
שטראוס היא חברת המזון השנייה בגודלה בישראל ומספר 1 במכירות שוקולד וחטיפיו. מכירות חטיבת הממתקים שלה מסתכמות בכמיליארד שקל בשנה.
בתוך כך, הלילה הגיע לבית החולים העמק בעפולה ילד בן 10 שסבל משלשולים והקאות עד להתייבשות קשה ובדיקות מעבדה אישרו את החשד שמדובר בסלמונלה. עדיין לא ברור כיצד נדבק הילד בסלמונלה. ד"ר גור זמיר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים, אמר כי "הילד מקבל טיפול אנטיביוטי, נוזלים ומלחים ביחידה לטיפול נמרץ ילדים ומצבו מוגדר כעת יציב".
מקור הסלמונלה בשוקולד במפעל נוף הגליל עדיין לא ברור. היום הודיע ארגון הבריאות העולמי כי ב-11 מדינות בעולם זוהו 151 מקרי סלמונלה בשוקולד שהתגלה בביצי קינדר שמיוצרים בבלגיה. אותן ביצי קינדר נמכרות ב-113 מדינות ברחבי העולם. תשעה אושפזו בעקבות אותם מקרי סלמונלה, לא נמנו מקרי מוות.
השתתפו בהכנת הכתבה: אחיה ראב"ד