רשות המיסים פרסמה הבוקר (ראשון) כי במבצע ארצי שערכה בימים האחרונים נחשפו עשרות חשבונות בנק לא מדווחים שמוחזקים בחו"ל על ידי אזרחים ותושבים של מדינת ישראל, אשר הסכומים בהם מגיעים להיקף של עשרות מיליוני שקלים.
במסגרת המבצע, נחקרו כ-20 חשודים ששמם נכלל ברשימות בעלי חשבונות בנק שהתקבלו על פי הסכמים לחילופי מידע בין מדינות (בהתאם לנוהל CRS - Common Reporting Standard), שבמסגרתם נחשפו כספים לא מדווחים בהיקף של מעל 85 מיליון שקל. חלק מפעולות החקירה שבוצעו הובילו למעצרם של מספר חשודים ולשחרורם בתנאים מגבילים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
רשות המיסים
רשות המיסים
רשות המיסים
(ארכיון)
כך לדוגמא, הובא מיכאל דרזן, תושב צפת, בפני בית משפט השלום בחיפה בחשד להחזקת חשבונות בנק בחו"ל בין השנים 2022-2017 בהיקפים של כ-6.5 מיליון שקל. מהבקשה לשחרור בערובה, שהוגשה על ידי פקיד שומה חקירות חיפה והצפון, עולה כי החשוד משך באופן שוטף מחשבונות הבנק באמצעות כרטיס אשראי שברשותו כ-8,000 שקל מידי חודש, זאת בנוסף למשיכת סכום של 150 אלף דולר במזומן באמצעות נש"פ מירושלים על מנת להסתיר את קיום החשבון. כבוד השופטת סגנית הנשיאה טל תדמור-זמיר שחררה את החשוד בתנאים מגבילים.
חשוד נוסף, תושב בני ברק הובא בפני בית משפט השלום בתל אביב, בחשד שלא דיווח על מספר חשבונות בנק הרשומים על שמו בחו"ל בסך של כ-6.3 מיליון שקל. מחקירת פקיד שומה חקירות מרכז עולה כי לחשוד חשבון בנק בשווייץ עם יתרת זכות גבוהה וכי קיימות בחשבונותיו הכנסות פיננסיות שמקורן בפעילות בחשבון. כבוד השופטת רוית פלג בר-דיין שחררה את החשוד בתנאים מגבילים והטילה צו איסור פרסום על שמו.
במסגרת המבצע, הובא גם מיכאל דריפוס, תושב חיפה, בפני בית משפט השלום בחיפה בחשד לאי דיווח על חשבונות בנק בחו"ל בהיקפים של כ-25 מיליון שקל, במטרה להתחמק מתשלום מס. כבוד השופטת, סגנית הנשיאה טל תדמור-זמיר שחררה את החשוד בתנאים מגבילים, ביניהם ערבות עצמית על סך 250 אלף שקל, הפקדת ערבות כספית בסך 50 אלף שקל וצו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום.
תקנות ה-CRS נועדו לאיסוף מידע על חשבונות של תושבי מדינה זרה לצורך החלפת המידע למטרות אכיפת מס בין מדינות. התקנות אושרו בכנסת ב-2019, ואלה מטילות למעשה על המוסדות פיננסיים בישראל חובת דיווח על חשבונות המוחזקים על ידי תושבי מדינה זרה אשר מולה נחתם הסכם לרשות המיסים בישראל, על מנת שזו תעביר לגורם הרלוונטי באותה המדינה. זאת, כחלק מהמאבק בהעלמות מס.