זמר מהדרום נעצר בחשד להעלמת הכנסות של מעל שני מיליון שקל ודיווח כוזב לביטוח הלאומי. הזמר, שמעון (שימי) מזרחי, שמתגורר בשדרות, הובא היום (ה') בפני בית משפט השלום בירושלים בשל החשדות נגדו.
מהבקשה לשחרור בערובה שהוגשה לבית המשפט עולה, כי במסגרת פעילות שביצע פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום בשיתוף היחידה הארצית לחקירות הונאה שלוחת ירושלים והדרום של ביטוח לאומי נפתחה חקירה בחשד כי מזרחי, תושב שדרות, אינו מדווח על הכנסותיו. אתמול הפכה החקירה לגלויה ונערכו חיפושים ונתפסו מסמכים בביתו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
רשות המיסים
רשות המיסים
רשות המיסים
(ארכיון)
מהחקירה עולה כי מזרחי מופיע כזמר ומקיים הופעות ואירועים ברחבי הארץ במשך לפחות 10 שנים בסדר גודל של כ-11 הופעות בחודש. זאת, למרות שהוא מדווח במערכות הביטוח הלאומי כגרוש בעל חוב של כחצי מיליון שקל, ללא עיסוק וללא הכנסות.
על פי החשד, מזרחי נוהג לקבל לידיו את התשלום עבור כל הופעה במזומן ללא הוצאת חשבוניות כנדרש, והוא אינו מדווח על הכנסותיו מאירועים אלה, לא מנהל ספרים כנדרש ולא מנהל כלל תיק במס הכנסה. עדויות שנגבו מלקוחות של מזרחי מאשרות את החשדות, ולפיהן הלקוחות שילמו למזרחי במזומן עבור הופעות ולא קיבלו חשבוניות מס על התשלום.
במסגרת הפעילות, נעצר חשוד נוסף שעל פי החשד, חשבון הבנק שלו מהווה "מכבסה" מהכנסות מאירועים וייצוג אומנים, שלא דווחו לרשויות המס.
כבוד השופט עמיר שקד שחרר את החשוד בתנאים מגבילים ביניהם הפקדת מזומן על סך 30 אחך שקל, התחייבות אישית על סך 500 אלף שקל וערבות צד ג' על סך 150 אלף שקל.