השקל ממשיך להתחזק מול הדולר שנסחר היום (ג') סביב שער של 3.7 שקלים. השער היציג של הדולר נקבע היום על 3.710 שקלים והיציג של האירו נקבע על 4.061. זאת, לאחר ששערו היציג של הדולר נקבע אתמול על 3.728 שקלים.
הירידה בדולר נובעת בין השאר מנתוני ירידת האינפלציה בארה"ב לשיעור של 3.2% בשנה, שפורסמו ביום שלישי בשבוע שעבר, אחרי שהצפי היה לירידה מתונה יותר. יום לאחר מכן פורסמו נתוני האינפלציה של ישראל, שגם הם הפתיעו מעט לטובה וקבעו את האינפלציה השנתית על 3.7%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
דולר, אירו ושקל
(צילום: shutterstock)
המשך הירידה באינפלציה בארה"ב ובישראל מבטיחים כי בתקופה הקרובה הסתיימו העלאות הריבית ואף צפויה לפחות בישראל הפחתה ראשונה של הריבית, ייתכן שכבר ב-27 בחודש. הפחתת הריבית צפויה לסייע למשק בעת מלחמה, להקטין את הנטל על נוטלי ההלוואות ולמנוע קשיי נזילות נוספים לעסקים.
יצוין שהדולר ירד בשלושת השבועות האחרונים בכ-30 אגורות לאחר שחצה את רף 4 השקלים בעקבות פרוץ המלחמה. כזכור, הדולר נסחר לפני שבועות ספורים כבר סביב 4.08 שקלים, והאירו הגיע אז עד ל-4.3 שקלים.
בתחילת החודש הודיע בנק ישראל כי יתרות מטבע החוץ של הבנק הסתכמו בסוף חודש אוקטובר 2023 בסך של 191.2 מיליארד דולר, לאחר שמכר במהלך אוקטובר 8.2 מיליארד דולר - מה שגם יכול להסביר לפחות חלק מהתחזקות השקל.
פורסם לראשונה: 10:37, 21.11.23