כמה ימים בלבד לאחר ההשקה, טוויטר בלו - השירות בתשלום של הרשת החברתית שמעניק למנויים פיצ'רים נוספים בתמורה ל-7.99 דולרים בחודש ו"וי כחול" המאשר את זהותם, נעלם מהאפליקציה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ברקע, מאז הושק השירות שמאפשר לכל אדם להיות חשבון "מאומת" תמורת תשלום, זינק שיעור החשבונות שהתחזו לסלבריטאים ולמותגים רשמיים. בין היתר, מאז השקת השירות צצו ברשת החברתית חשבונות מזוייפים "מאומתים" של טסלה ו-SpaceX, שתי חברות נוספות שבבעלות המיליארדר והבעלים חדש של טוויטר, אילון מאסק.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק, טוויט
אילון מאסק, טוויט
אילון מאסק, טוויט
(צילומים: EPA, AP)
בנוסף, לפני שהוסרה האפשרות לרכוש את הוי הכחול, חשבון מזויף של חברת הפארמה Eli Lilly צייץ כי החברה תמכור "אינסולין בחינם", מה שכלל הנראה הוביל לצניחה של המניה ב-3.5% אתמול בוול סטריט.
לפי דיווחים, טוויטר חסמה את האפשרות להירשם לשירות החדש והחזירה לחלק מהמשתמשים את תג ה-"official" (רשמי) שהיה קיים ברשת טרם השקת המוצר החדש. נכון לעכשיו, טוויטר לא הגיבה לטענות.
מדובר בעוד שינוי משמעותי שקורה ברשת החברתית בתוך זמן קצר במיוחד, מאז מאסק השלים את הרכישה לפני כשבועייים. רק לפני מספר ימים שלח מאסק מייל לעובדי טוויטר, בו הודיע כי העבודה מרחוק מבוטלת באופן מיידי וכי הוא מצפה מכל עובד להיות במשרד לפחות 40 שעות בשבוע.
בנוסף, על פי הדיווח, מאסק הודיע הכין את העובדים כי הם עומדים בפני "זמנים קשים" ואמר כי הוא מצפה שמחצית מההכנסות של טוויטר יגיעו מתוכנית המנויים החדשה שנראה שכעת בוטלה.
בתוך כך, חברת הפרסום Omnicom המליצה ללקחותיה להשהות את הוצאות הפרסום שלהם בטוויטר, כך לפי דיווח רויטרס. חברת הפרסום משרתת למעלה מ-5,000 לקוחות ב-70 מדינות.
ההמלצה להשהות את הוצאות הפרסום מדגיש את הספקנות הגוברת בנוגע לעתידה של הרשת החברתית, בצל ההשתלטות של מאסק עליה. מכירות המודעות בטוויטר היוו יותר מ-90% מההכנסות של החברה ברבעון השני השנה. בחודש שעבר הודיעה ג'נרל מוטורס כי הפסיקה זמנית את הפרסום בתשלום שלה בטוויטר.
בשבוע שעבר החל מאסק בפיטורי ענק שצפויים לכלול כמחצית מהעובדים - 3,700 אנשים בסך הכל, אם כי זמן קצר לאחר מכן ביקשה החברה מחלק מאותם עובדים לחזור.
הפנייה לעובדים לחזור הדגישה כמה נמהר וכאוטי היה תהליך הפיטורים. "בנוגע לצמצום כוח העבודה של טוויטר, לרוע המזל אין ברירה כאשר החברה מפסידה ארבעה מיליון דולר ביום", צייץ מאסק ביום שישי שעבר. בטוויטר נותרו כ-3,700 עובדים ומאסק דוחף אותם לפעול במהירות להשקת מאפיינים חדשים, מה שהביא כמה מהם לישון במשרד כדי לעמוד ביעד.
במקביל, לפי דיווח שפורסם ב-CNBC, מאז הרכישה מנהלים בחברה הנחו את העובדים שכן נשארו לעבוד משמרות של 12 שעות ואפילו שבעה ימים בשבוע, המקבילים לשבוע עבודה של 84 שעות, וזאת כדי שיעמדו ביעדים שהציב הבעלים החדשים.
פורסם לראשונה: 21:04, 11.11.22