שערו של האירו אמנם לא רשם היום (חמישי) נפילה משמעותית, אבל בכל זאת ירד ל-3.368 שקלים. מדובר בעוד שפל היסטורי אחרי שאתמול כבר נסחר סביב 3.35. גם שער הדולר ממשיך לרדת - ונקבע על 3.259. התחזקות השקל באופן כללי בימים האחרונים מגיעה דווקא אחרי חוסר יציבות ביטחונית ופוליטית, כאשר התנהל מבצע צבאי בדרום הארץ ובעת שקיימת בישראל ממשלת מעבר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אתמול, כאמור, נקבע שערו היציג של האירו על 3.369 שקלים - הנמוך בהיסטוריה. שערו היציג של הדולר נקבע על 3.291 שקלים, הנמוך ביותר מאז ה-26 באפריל השנה.
2 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים. אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
לאחר כחצי שנה שבנק ישראל לא התערב במסחר במטבע חוץ, קיימות הערכות שהמשך ירידת שערי הדולר והאירו תביא לרכישות דולרים על ידי הבנק המרכזי.
להתחזקות השקל יש מספר סיבות, ביניהן מבצע "עלות השחר" שהסתיים בהצלחה רבה תוך שתי יממות ושבע שעות, וכמובן החשש ממיתון בארה"ב ובאירופה, שגורם להיחלשות במטבעות שם. נתוני האינפלציה שפורסמו בארה"ב מעידים על ירידה בקצב השנתי ל-8.5% - נתון שתומך גם הוא בהיחלשות הדולר, מכיוון שייתכן והעלאת הריבית הקרובה בארה"ב תהיה בשיעור נמוך יותר מהמצופה.
2 צפייה בגלריה
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג
הטסים לחו"ל
(צילום: יריב כץ)
כמו תמיד, כאשר יש זעזועים בשער השקל - יש מי שמרוצים מאוד ויש מי שמאוכזבים מאוד. הפעם המרוצים הם כל הישראלים שבחודש השיא של החופשות בשנה, אוגוסט, יחסכו מאות שקלים ואף יותר בעת שהייתם בחו"ל, בשל ההיחלשות הרבה של הדולר ושל האירו, שישפיעו על הקניות בחו"ל, שכירת חדרים בבתי המלון וגם רכבים, וכמובן רכישת כרטיס הטיסה.
לעומת הנופשים, מי שמודאגים ומאוד לא מרוצים הם היצואנים והתעשיינים, שדווקא בחודשים האחרונים הייתה להם עדנה, כאשר הדולר עלה משער השפל של 3.04 שקלים לשער גבוה מ-3.5 שקלים - עלייה של כ-15%, והאירו התחזק גם הוא בכ-5%.
פורסם לראשונה: 09:25, 11.08.22