בנק דיסקונט הודיע היום (ד') על סיוע משמעותי לתושבי העוטף בעלי המשכנתאות: הבנק יעניק פטור מלא לשישה חודשים מתשלומי המשכנתא ללקוחות תושבי העוטף, באופן אוטומטי וללא צורך בפנייה לבנק. מדובר בבנק השלישי שמציע פטור מלא מתשלומי משכנתא לתושבי העוטף, אחרי שבנק הפועלים הציע בשבוע שעבר פטור לשלושה חודשים ובנק מזרחי טפחות הכריז על ביטול התשלומים לחודש אחד.
הפטור שמציע דיסקונט מיועד ללקוחות הבנק, תושבי העוטף, המתגוררים במרחק של עד 7 ק"מ מהגבול. הפטור המלא מתייחס לששת החודשים הקרובים, נובמבר 2023 עד אפריל 2024 והוא ייכנס לתוקף באופן אוטומטי. בבנק דיסקונט לא רצו למסור בכמה לקוחות מדובר וגם לא את העלות המדויקת של ההטבות, אך ההערכות הן שמדובר בכמה עשרות מיליונים.
בנוסף, הודיע בנק דיסקונט כי יאריך את תקופת מתווה הסיוע של בנק ישראל, אותו פרסם בנק ישראל, לפני כשבוע. המתווה יוארך מתקופה של שלושה חודשים לתקופה של שישה חודשים וזאת ללקוחות דיסקונט מאוכלוסיות המעגל הראשון, כהגדרתן במתווה בנק ישראל.
עם פרוץ המלחמה, העמיד דיסקונט לרשות משקי הבית והעסקים הקטנים מספר הטבות בניהול חשבון הבנק, בין היתר, באמצעות הגדלת מסגרות האשראי למשקי בית ועסקים קטנים והעמדת הלוואות ללא ריבית, לתקופה של עד 24 תשלומים. כמו כן, הוקם מוקד טלפוני למתן שירות וסיוע ייעודי (*9658).
בנוסף, הקים הבנק את "קרן אור" - קרן סיוע ייעודית בסך התחלתי של 50 מיליון שקל עבור ילדים ובני נוער שנפגעו בקו העימות במהלך המלחמה. הקרן תפעל בשיתוף עמותת 'הזנק לעתיד', במטרה לספק מענה מקיף, רחב וארוך טווח עבור צרכיהם של הילדים ובני הנוער, לטובת ריפוי הגוף והנפש הרכה ובמטרה להשיב להם את הביטחון האישי והקהילתי.
1 צפייה בגלריה
כפר עזה לאחר הטבח הרצחני של ארגון הטרור חמאס
כפר עזה לאחר הטבח הרצחני של ארגון הטרור חמאס
כפר עזה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בנק ישראל פרסם בשבוע שעבר מתווה שאמור לסייע לאוכלוסיות שנפגעו בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", שלפיו אוכלוסייה המתגוררת עד 30 ק"מ מרצועת עזה, אוכלוסייה שפונתה מביתה, אוכלוסייה שהיא בעלת קרבה ראשונה לנרצחים או לנעדרים ואוכלוסיית מילואים שגויסה בצו 8 - כל אלה יוכלו לקבל דחיית תשלומים במשכנתאות, בהלוואות רגילות של עד 100 אלף שקל, ובאשראי עסקי של עד 2 מיליון שקל, ללא ריבית למשך שלושה חודשים. גם לשאר הציבור תינתן אפשרות לדחות את התשלומים, אך בתשלום ריבית.
טל הראל מתתיהו, ראש מטה הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, התייחסה למתווה בריאיון ל-ynet LIVE: "המטרה של המתווה היא לתת מענה מיידי וסיוע ממשי לאוכלוסייה של משקי בית ועסקים, בכל מה שקשור לאשראי, למשכנתאות ולעמלות", אמרה מתתיהו. עוד הוסיפה כי "הבהרנו לבנקים שהם חייבים להיות רגישים ולגלגל את הרווחים ללקוחות בזמן הזה".