ברקע עליות הריבית החדות, רווחי העתק של הבנקים בשנה האחרונה והביקורת הציבורית הרבה על כך שלא גלגלו את מלוא עליית הריבית לפיקדונות, בנק דיסקונט הודיע הבוקר (א') כי בכדי להקל על לקוחות הבנק נוטלי המשכנתאות, בחשבון הלקוחות יופקד מידי חודש סכום בגובה הגידול בהחזר החודשי של המשכנתא של הלקוח מאז ספטמבר 2022, אז עמדה ריבית בנק ישראל על 2% ועד היום, כולל העלייה הצפויה אחה"צ שתביא את שיעור הריבית ל-4%-4.25%, וזאת בסכום של עד 1000 שקל בחודש למשך 24 חודשים הקרובים.
בתוך השנתיים הסכום שיכול להגיע לעד 24 אלף שקל יוחזר כהלוואה בפריסה ל-36 חודשים ללא ריבית או עמלות, כולל במקרה של פירעון מוקדם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio

1 צפייה בגלריה
כספומט בנק דיסקונט בתל אביב
כספומט בנק דיסקונט בתל אביב
בנק דיסקונט בתל אביב
(צילום: רויטרס)
בדיסקונט הבהירו כי ההלוואה תוצע ללקוחות החל ממועד חיוב המשכנתא במרץ 2023 ללקוחות בעלי משכנתא קיימת בבנק העונים על כל הקריטריונים הבאים: מעבירי משכורת של עד 20,000 שקל לחשבון העו"ש, ההלוואה היא עבור דירה יחידה שאינה להשקעה וההלוואה משולמת ללא פיגורים. הבנק מציע אפשרויות פריסה נוספות לנוטלי המשכנתאות, כמו גם בנקים נוספים, אך אלה כרוכות בהגדלת תשלום הריבית הכולל, בניגוד להצעה הנוכחית.
לפני העלאת הריבית הקודמת בינואר יצאו בבנק הפועלים גם הם במהלך להקלה על חלק מנוטלי המשכנתאות, והכריזו כי יספגו את אותה עלייה עבור לקוחות העומדים בתנאים מסוימים, כך שגובה ההחזר החודשי שלהם במסלול הצמוד לריבית הפריים לא יושפע מעליית הריבית. לפי הבנק, מדובר בסך כולל של כ-10,000 לקוחות. על פי הערכות ראשוניות, העלות הכוללת של המהלך לבנק תסתכם בכמה מיליוני שקלים לכל היותר.
לפי הודעת הבנק, המהלך תקף לשנה אחת עבור לקוחות בעלי משכנתא קיימת בבנק הכוללת מסלול צמוד לריבית הפריים ומתייחסת אליו בלבד. על מנת ליהנות מההטבה, על הלקוחות לעמוד בקריטריונים הבאים: ללקוחות קיים נכס אחד המשועבד לבנק בגין המשכנתא, שיעור המימון הינו מעל 60%, ההחזר החודשי היה נמוך מ-5,000 שקל (נכון ל-1.4.2022, בטרם החלו עליות הריביות האחרונות), ההחזר החודשי הכולל התייקר (מאז 1.4.2022) בסכום של למעלה מ-400 שקל בחודש, ההלוואה משולמת ללא פיגורים.