שנת שיא במכירות של טלפונים סלולרים: רשת דינמיקה, בניהולו של אלי אדדי ובבעלות סלקום, סיימה את שנת 2022 ברווח שיא של 42 מיליון שקל בהשוואה ל-29 מיליון שקל ב-2021. כך עולה מסעיף הכנסות מחברות בנות שכלול בדוחות הכספיים של סלקום לשנה שעברה, אשר פורסמו היום (חמישי).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
אחרי שנים של דשדוש, סלקום הציגה רווחה של 157 מיליון שקל בשנה שעברה, בהשוואה לרווח של 27 מיליון שקל בשנה שלפני כן. בנוסף, סלקום רשמה גידול של 5% במכירות שהסתכמו ב-4.3 מיליארד שקל, בין השאר תודות לגידול במכירת חבילות גלישה לחו"ל עם פתיחת השמיים לאחר משבר הקורונה וכאמור, רכישה מואצת של מכשירים סלולריים.
1 צפייה בגלריה
חנות דינמיקה
חנות דינמיקה
חנות דינמיקה
מחזור המכירות של דינמיקה לא מופיע בדוחות, אבל הוא מוערך בכ-700 מיליון שקל ובעבר פורסם כי אף נשקלת הנפקת החברה.
הרשת, שמפעילה כ-50 סניפים - מתוכם שישה באילת, העיר הנחשבת לשיאנית מכירות הטלפונים הסלולריים, עלתה בימים אלה עם קמפיין חדש בכיכובו של הפרזנטור אלי פיניש שמחקה את שימי תבורי שמופיע לצדו.

"מי שלא חי את הענף, לא יכול להצליח"

בשיחה עם ynet, סיפר אדדי כי "כדי לתת מענה זול יותר, אפל השיקה את דגם האייפון 14 פלוס שנותן מענה למסך גדול, אבל עם שתי מצלמות במקום שלוש ומפרט ממש טיפה יותר נמוך, במחיר זול ב-1,000 שקל. להפתעתי, הלקוחות עדיין מעדיפים את הפרו - וזו לא תופעה רק ברמת אביב.
"זה נובע לדעתי מכך שלקוחות רוצים את הטוב ביותר, בעיקר אצל הלקוחות הצעירים שזה בעיניהם כל עולמם - זה מכשיר שנמצא איתם כל היום, הם עושים דרכו הכל - מתקשרים, רואים סרטים, מזמינים אוכל, טיקטוק, עובדים... הייתי מצפה שלצעירים תהיה מגבלה כספית והם ירכשו דגמים זולים יותר, אך לא. אנחנו רואים את זה בסניפים שאפילו הקטנים לא מוותרים להורים".
עוד לדבריו, "זה נכון שכבר אין חדשנות פורצת דרך בדגמים האחרונים, אלא שיפור, אבל השימוש שלהם במכשירים כל כך מאסיבי שכל שיפור ביכולות הלקוח הוא משמעותי עבורם".
על הכישלון של red, רשת הטלפונים הסלולריים של HOT והראל ויזל, טען אדדי "כמות חנויות הסלולר לנפש בישראל היא מהגבוהות שיש ביחס לאירופה. התחרות בענף עזה והמרווח נמוך בסך של 5%-6%. מי שלא חי את הענף, לא יכול להצליח, בטח שלא עם הוצאות התפעול היקרות שהיו ל-red שהשיקה קונספט של חנויות גדולות בקניוניים. אין כיום ממש רשת red, נשארו רק מספר חנויות".
אדדי נתן את עצמו כדוגמה למי שכן "חי את הענף", וטען כי "אני מעורב בהכל, אפילו בקמפיין. החתמתי את אלי פיניש בחוף הים של נתניה. שנינו נתניינים במקור ושנינו גולשים, חבר משותף הכיר בינינו ואמר שאם יצא 'שידוך' נקנה לו גלשן, וכך היה. אתמול למשל, התברר לי שאפל השיקה דגם של אייפון 14 בצבע צהוב. ישר אמרתי לסמנכ"ל השיווק שיפנה במבצע מיוחד לאוהדי מכבי".
לדבריו, "שלא כמו KSP, iDigital ומתחרות אחרות שהתרחבו מפסטה ועד צעצועים, אנחנו בחרנו להתמקד רק בסלולר ובעיקר במכשירי הפרימיום של אפל ושל סמסונג, ואנחנו מובילים את הקטגוריה. הגודל שלנו מאפשר לנו הקצאות גדולות יותר מאפל ולכן הובלנו גם בנתוני ההשקה של הפרו ושל סמסונג בישראל. בנינו מותג חזק, לצד הצעת השירות הטובה ביותר, עם מעבדה משלנו ועם שירות תיקונים עד הבית עם משלוחים מהיום להיום.
"כעת אנחנו מתמקדים בכל הכוח בטרייד-אין בעוצמות גבוהות מבעבר ונותנים את התמורה הגבוהה ביותר מבין המתחרים בעבור המכשיר הישן, תודות לכך שאפל וסמסונג סובלות מהאטה במכירות בעולם ומוכנות לתת כיום הצעה נדיבה יותר ללקוח מבעבר".
אילת עדיין מלכת המכירות? "למרות שהשמיים נפתחו, היה לנו גידול דו-ספרתי בהכנסות וברווח. בתחילת השנה היינו בחשש לגבי המכירות באילת כי זו היתה שנה ראשונה מאז הקורונה שהתחדשו הנסיעות לחו"ל וחשבנו שאילת תרשום ירידה במכירות, אך לשמחתי זה לא קרה, בין היתר כי לקחנו נתחי שוק ממתחרים. עכשיו אנחנו פותחים בטיילת באילת את החנות השישית שלנו, הכי גדולה ברשת, ומובילים בעיר במכירות הפטור ממע"מ באילת. ההבדל של 17% במחיר מכשיר שעולה אלפי שקלים הוא 'משנה משחק' ששומר על מעמד העיר במכירות הסלולר".