הראל ויזל, הבעלים של קבוצת פוקס, יוצא מתחום הטלפונים הסלולריים ומצוי במשא ומתן עם חברת הוט למכור לה את חלקו (49%) בשותפות ברשת "רד" (red) לטלפונים סלולריים ולאביזרים. זאת, לאחר שהרשת לא עמדה בציפיות הבעלים והסבה הפסדים. במכתב ששלחה היום מנכ"לית הוט, טל גרנות, לעובדיה, היא אישרה את הדברים: "אני נרגשת להודיע שאנחנו לקראת השלמת רכישת חלקה של קבוצת פוקס ברשת הוט, וכעת הרשת תהיה בבעלות מלאה של הוט".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
בשנת 2021 חתמו פוקס והוט על הסכם להקמת רשת לטלפונים סלולריים ולאביזרים תחת המותג "רד". בהשקה הכריז ויזל על יעד של הקמת 30 חנויות בקונספט חדשני הלקוח מעולם האופנה: חנויות גדולות ומעוצבות בהשקעה של למעלה מארבעה מיליון שקל לחנות, צבע אדום שולט בחנויות, וחווית קנייה שונה מהקיים בענף.
2 צפייה בגלריה
פוקס והוט מובייל מקימות רשת סלולר ביחד
פוקס והוט מובייל מקימות רשת סלולר ביחד
פוקס והוט מובייל מקימות רשת סלולר ביחד
(צילום: מירב קריסטל)
פוקס הייתה אמורה להשקיע במיזם 22 מיליון שקל בשלוש שנים. בדיעבד, הסתבר כי בענף הסלולר, בניגוד לענף האופנה, הציבור הישראלי מחפש מחיר בלבד - ולא חווית קנייה. ענף הסלולר תחרותי מאוד, עם מרווח של 5% בלבד, והמכירות לפי מ"ר של "רד" לא הצדיקו את העלויות הגבוהות של שכ"ד ותפעול החנויות בקניונים, ולא איפשרו רווחיות לרשת.

בהשקת הרשת אמר ויזל: "רד לא תהיה הרשת הזולה ביותר, אבל תעניק חוויית קנייה בדיוק כפי שרואים בחו"ל ובמחירים טובים. חסר בארץ מקום בו אדם נכנס וקונה מכשיר סלולר ב-4,000 שקל ומקבל הסבר ושירות מעמיק על המוצר".
2 צפייה בגלריה
תמונת הראל ויזל
תמונת הראל ויזל
הראל ויזל
(צילום: עמית שעל)
בעקבות הכשלון החליט ויזל לפני חצי שנה לשנות קונספט - לסגור את החנויות הגדולות לטובת חנויות קטנות של עד 80 מ"ר ומעבר לדוכנים, בדומה לאלו שמפעילות המתחרות. חנות הדגל בקניון אייס מול באילת, שנפתחה על שטח של 600 מ"ר בהשקעה של כארבעה מיליון שקל נסגרה לטובת חנות של 70 מ"ר. גם בקניון עזריאלי נסגרה החנות, לטובת חנות קטנה.
כעת החליט ויזל לצאת בכלל מהתחום שאכזב וכנראה שהוט תצטרך להפעיל לבדה את המיזם, שהחל בניהולה של פוקס.
במקביל, ויזל מטפל במיזם נוסף שלו שלא צלח - רשת "דרים ספורט" (מותג פרטי שלו) שהושקה לפני למעלה משנתיים ובידולה היה שהיא מתמחה בציוד ספורט וכושר, ופחות באופנת ספורט. עד כה הרשת שמפעילה 10 סניפים הסבה הפסדים לקבוצה וכעת ויזל נמצא במשא ומתן עם רשת ספורטס דיירקט מחו"ל במטרה לקבל את הזכיון להפעילה תחת המותג הזר, והמגוון שיביא עמו.