מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: גריל פחמים אקולוגי Nature Grill. המחיר: 690 שקל. להשיג ב-NATUREGRILL.co.il KSP, ICAMP
אפילו אדם צמחוני כמוני מתרגש ממנגל. קחו בשר, או המבורגר פטריות, הניחו על הגריל, ואין דומה לזה. אבל וואו, כמה עבודה זה להרים את כל העסק. המנגל האקולוגי טוען להפעלה מהירה מאוד, טעם של מנגל וכאמור, אקולוגי. בדקנו
2 צפייה בגלריה
נייצ'ר גריל
נייצ'ר גריל
נייצ'ר גריל
(צילום: יח"צ)
2 צפייה בגלריה
נייצ'ר גריל
נייצ'ר גריל
(צילום: יח"צ)
הוא באמת נדלק סופר מהר. השיטה עובדת ככה: שמים ארבע סוללות בתחתית המנגל. יש לוחית מתכת בתחתית שעליה שמים ג'ל הדלקה. מדליקים אותו ואז פותחים את הכפתור שמכניס אוויר לאש שעל הג'ל. מעל הלוחית שמים את המיכל של הגחלים. סוגרים המנגל עם הגריל ותוך ארבע דקות העסק חם. אין צורך לנפנף כדי לשמור את האש חמה, בשביל זה יש את כפתור הרוח. נקניקיות שהונחו עליו נצלו בדקות, כך גם המבורגרים וקבבים. סטייק עסיסי לעומת זאת לא הגיע לדרגת הצליה הרצויה.
הטעם אחלה לגמרי. לא משמר את טעם הגחלים, כמו שמבטיח העלון של המוצר, אבל בהחלט קבב של על האש. מעבר למהירות יש עוד כמה וכמה יתרונות: כל מיכל הפחמים והלוחית החמה יושבים בתוך מין סיר גדול שלא מאוד מתחמם כך שאפשר לגעת בו, להזיז אותו, והכי חשוב להניח איפה שרוצים, אפילו על שולחן הפלסטיק שהבאתם לפיקניק.
המנגל עשוי פלדת אל חלד, אז הוא גם יהיה בסביבה למשך שנים. את הסיר אפשר לנקות ממש בקלות מכל שאריות השומן שנוזלות אליו. המנגל מתהדר בהיותו אקולוגי בצדק. הוא דורש הרבה פחות פחמים ומוציא הרבה פחות עשן.
המנגל שוקל 3.5 קילו, כך שקל לסחוב אותו והוא גם בא עם תיק נשיאה נוח. הקוטר של משטח הצליה 32 סנטימטר, מספיק ל-6 המבורגרים. יתרון לא משמעותי למנגל: המכשיר נאה, בטח יותר מהגריל מתכת שאתם סוחבים מיום העצמאות ה-62 למדינת ישראל.
החסרונות לא רבים. נדרש ג'ל הדלקה ולא בנזין או הנוזל הדלקה הפסיכי הזה שיש שמשפריצים על כל הגחלים משל היה תבלין. עדיף להשתמש בפחמים מזן השבבי עץ כי אלו נדלקים מהר יותר. המנגל עובד גם עם גחלים רגילים, אבל פחות טוב. וכאמור, סטייקים עבים לא הצליחו ממש והטעם אינו של גחלים שיש מצב שאתם אוהבים.
המחיר של כל העסק גבוה משמעותית מהמנגל שקונים בתחנת דלק כשנזכרים שאין מנגל לפיקניק, אבל מדובר כאן על מוצר שהוא הרבה מעבר למנגל לפיקניקים. ארבע דקות ויש לכם בשר על האש? באנגלית קוראים לזה NO BRAINER. אפילו במרפסת פשוט להדליק אותו, בדיוק כמו את הכיריים וזה גם לא יגרור תלונות מהשכנים. אנחנו עשינו על האש כבר כמה פעמים, ואפילו לקחנו אותו לחברים. חתיכת יציאה להרוויח את הטעם של האש בלי לעבוד בכלל. חוץ מזה, כמות הפחמים ששמים בו נמוכה משמעותית ממנגל רגיל, וזה שלא תצטרכו כל שני חגים לקנות אחד חדש, ויש פה אחלה מוצר למשפחה.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הספציפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.