מגזר המזון באלקטרה מוצרי צריכה, שכולל את סבן אילבן, אבל עיקר פעילותו היא רשת קרפור, סיים את הרבעון השלישי בהפסד של 7 מיליון שקלים לעומת הפסד של 51 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.
עוד עולה מהדוחות כי סבן אילבן לא הצליחה בהשקתה בישראל: ההפסד של מגזר המזון, כולל הפרשה בסך 5 מיליון שקל לסגירת 4 חנויות בתל אביב, שנפתחו לפני פחות משנה (נסגר סניף ברחוב יפת ביפו, ייסגר סניף ברחוב עלייה ועוד שניים שטרם נקבעו). זאת בנוסף להפסד שרשמה רשת חנויות הנוחות, בסך 3 מיליון שקל מהפעילות השוטפת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
קרפור "סיטי"
קרפור "סיטי"
קרפור "סיטי"
(צילום: איריס ליפשיץ-קליגר)
סבן אלבן מפעילה כעת 7 סניפים בלבד, לאחר שלא עמדה בציפיות העסקיות ולא התבלטה בשוק הישראלי של הפיצוציות. כפי שמסתמן, אלקטרה תחפש דרך לצאת מהפעילות, ייתכן על ידי מיזוג עם רשת דומה או מכירתה בקרפור.
עד כה הוסבו 72 חנויות ומכירות כל הרשת - כולל סנפי יינות ביתן – ומכירות קרפור צמחו ב-21% ברבעון והסתכמו ב-865 מיליון שקל. החברה מסרה כי הגידול במכירות סניפי קרפור לבדם, עמד על סך של 47%, גבוה משמעותית בהשוואה לשאר רשתות השיווק, כמו שופרסל שדיווחה היום על עלייה של 0.8% במכירות. יוחננוף, שגם היא פרסמה היום דוחות, עלתה במכירות ב-6%. המכירות למ"ר של קרפור הגיעו ל-39 אלף שקלים, לעומת 20 אלף שקלים הסבת סניפי יינות ביתן.
לפי המצגת שהציג היום בכנס משקיעים צביקה שווימר, חל גידול בשיעור הרווח הגולמי של הרשת מ-24.5% ל-29.5%. למרות השיפור בתוצאות, יש לזכור כי הרשת נושאת חוב של כמעט חצי מיליארד שקל, שגורר הוצאות מימון כבדות שפוגעות בתוצאותיה ובתפעול השוטף שלה. התוכנית להנפקת הרשת בבורסה במטרה לגיוס הון, הוקפאה בשלב זה בגלל מצב השוק.
כזכור, קרפור עברה טלטלה לאחרונה כשאורי קילשטיין, המנכ"ל השלישי של הרשת שהושקה לפני שנה, עזב במפתיע, וכעת ממנכ"ל אותה צביקה שווימר עם המנכ"ל לשעבר, שחזר, מיכאל לובושיץ. החברה עוברת תוכנית התייעלות הכוללת צמצום 200 עובדים (כולל 120 עובדים בחברת קוויק למשלוחים, שנרכשה ומוזגה לתוך הרשת) כשהמטרה היא להפחית 100 מיליון שקל בהוצאות שנתיות.
2 צפייה בגלריה
העומס בפתיחת הסניף הראשון של סבן אילבן בדיזנגוף סנטר
העומס בפתיחת הסניף הראשון של סבן אילבן בדיזנגוף סנטר
העומס בפתיחת הסניף הראשון של סבן אילבן בדיזנגוף סנטר
החברה צופה גידול נוסף במכירות ברבעון הרביעי, גם בעקבות המלחמה וגם בעקבות ריבוי סניפי קרפור שהוסבו. בשיחת משקיעים דיווח שווימר כי באוקטובר, עם פרוץ המלחמה, רשמה הרשת מכירות שיא - עם גידול של 71% בגין ההצטיידות צרכנים.
במגזר הפנאי והספורט, החברה מדווחת על עליה של 52% בפעילות קולומביה, כתוצאה מהמלחמה. את הרבעון השלישי סיימה קולומביה בהפסד של מיליון שקל בהשוואה לאפס רווחים ברבעון המקביל אשתקד. מגזר הספורט והפנאי מכיל לצד קולומביה את 41 חנויות אדידס, ומותג גלישה החדש.