הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום, בראשות עודד פלוס, הודיעה היום (ג') כי אישרה למתן תוקף את תוכנית המתאר הכוללנית לאילת.
התוכנית, שקודמה על ידי אגף בכיר לתכנון מקומי במינהל התכנון ושנערכה על ידי משרד פרחי-צפריר אדריכלים, כוללת תוספת של כ-14,500 יחידות דיור, כאשר צפי האוכלוסייה בשנת היעד של התוכנית, 2030, הוא כ-100 אלף תושבים. כיום מתגוררים בעיר כ-52 אלף תושבים.
1 צפייה בגלריה
בתי מלון באילת
בתי מלון באילת
אילת
(צילום: Shutterstock)
כמו כן, התוכנית שמה דגש על נושא ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות ונקבע כי פיתוחם של מתחמי מגורים חדשים, יידרש במקביל לתכנון של תוכניות מפורטות להתחדשות עירונית של שכונות ותיקות.
בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה כ-1,450,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומשרדים, כ-425 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר, וכ-1,000,000 מ"ר עבור שטחי תיירות.
לדברי מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף, "התוכנית שמה לה למטרה, להמשיך ולהצעיד את אילת כעיר תיירות מובילה, המשלבת בין הערכים הייחודיים שלה של ים ומדבר, לבין מתן איכות חיים טובה לתושביה, הכוללת אספקת שירותים ברמה גבוהה לתושביה ולתושבי הערבה והן להעמדת תשתיות מתאימות, לרבות תשתית תחבורתית".
נזכיר, כי בחודש ספטמבר השנה, לראשונה בהיסטוריה של אילת, גובש בהובלת משרד התיירות, מינהל התכנון ועיריית אילת, מסמך מדיניות המתווה את עקרונות התכנון העתידי ברצועת החוף ובמרחב הימי במפרץ אילת ואשר מאזן בין הפיתוח הנדרש לבין שמירה על הטבע והנוף.
אלי לנקרי, ראש עיריית אילת, בירך על אישור התוכנית וציין כי "תוכנית המתאר היא הזדמנות להפוך את אילת לעיר נחשקת למגורים, תיירות , תעסוקה ומסחר. אילת לא תהיה יותר רק עיר נופש שתושביה מתפרנסים מתיירות בלבד. אנחנו רוצים למשוך לעיר את החברות ועובדי ההייטק, להפוך את העיר למרכז בינלאומי של ביוטכנולוגיה וחקלאות ימית, לנצל את המיקום של אילת, בציר של שלוש יבשות, אסיה אפריקה ואירופה, להקמת אתרים לוגיסטיים. אבל על מנת שתוכנית המתאר תתממש ותצא לפועל הממשלה צריכה להכיר בפוטנציאל של העיר, לאשר את הקמת הרכבת ולסייע לנו להפוך את אילת לאווזה המטילה ביצי זהב לטובת כלכלת ישראל".