קבוצת עזריאלי הודיעה הבוקר (ב') כי השלימה את רכישת קניון "מול הים" באילת בעבור 1.31 מיליארד שקל. הקניון נרכש מידי אלי ישראלי (50%), איש העסקים אילן בן דב (25%) וחברת הפניקס (25%).
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בקניון הוותיק באילת שהפדיון שלו למ"ר הוא הגבוה ביותר בישראל, בזכות התיירות בעיר והעובדה שהרכישות בה פטורות ממע"מ. העסקה כפופה לקבלת אישור רשות התחרות וקבלת אישור הבנקים המלווים להעברת חובות הקניון, שעומדים על כ-400 מיליון שקל, לידי עזריאלי.
1 צפייה בגלריה
קניון מול הים
קניון מול הים
קניון מול הים
(צילום: יוסי דוס-סנטוס)
הקניון משתרע על שטח של 19 אלף מ"ר על פני שלוש קומות, יש בו 104 שוכרים ושיעור התפוסה בו עומד על 100%, כולל רשימת המתנה.
הקניון שיושב על שפת הים המשתקף מחלונותיו מיושן. הוא הוקם לפני 24 שנה וקבוצת עזריאלי מתכננת לבצע בו שיפוץ מקיף ותנסה להשיג תוספת קומות לקניון, במיוחד לאור העובדה שקניון אייסמול החדש, הפועל באזור המלונות, מציע אטרקציות ומבנה חדיש ומודרני. יחד עם זאת, למרות התחרות, קניון מול הים שמר על מעמדו כקניון המוביל באילת.
שכר הדירה במקום מוערך בכ-100 דולר למ"ר והרווח המוערך של הקניון עומד על כ-70 מיליון שקל לשנה. בזמן הקורונה, כשהשמים נסגרו ואילת הפכה לייעד התיירות העיקרי של תושבי ישראל, הגיע הקניון לפדיוני שיא בתולדותיו.
יצויין כי לצד מתחם נוסף קיים של ביג, באילת מתוכננת הקמת קניונים נוספים, אחד מהם ביוזמת איש העסיקם ג'קי בן זקן, ויש המזהירים כי כמות הקניונים המתוכננת באילת - לפחות על הנייר - היא מוגזמת.
השלמת העסקה תהפוך את קניון מול הים לקניון ה-20 בפרוטפוליו של קבוצת עזריאלי, שלא הייתה לה עד כה אחיזה בעיר התיירות המובילה בישראל.