האם חברות התקשורת יתבקשו להוסיף כפתור ניתוק באתרי האינטרנט שלהן ויחויבו לדאוג להתקשר ללקוחות כשמסתיימים מבצעי 3 חודשי הנחה? אלה ההצעות שהועלו בדיוני הוועדה לפניות הציבור, שדנה הבוקר (ג') בפניות של צרכנים על מדיניות חיוב ותשלומים, ושירות לקוחות בחברות התקשורת. הדיון עסק בכל חברות התקשורת: חברות האינטרנט, הטלפוניה והטלוויזיה, אבל עיקר התלונות שמגיעות לוועדה הן על HOT ו-yes, כך נטען.
ראש הוועדה ח"כ יעל בן משה הציעה להפעיל כפתור ניתוק מיידי באתר חברת התקשורת "בדומה לאפשרויות הניתוק מחברות כמו נטפליקס וליים", כך אמרה. "פניות רבות לוועדה עוסקות בקשיי ניתוק מחברות התקשורת. בעידן דיגיטלי אני לא מוצאת שום צורך במענה אנושי לטובת ניתוק".
1 צפייה בגלריה
HOT, yes
HOT, yes
HOT, yes
(צילום: ערן גרנות ותומי הרפז)
עוד הצעה נוגעת כאמור למבצעי 3 חודשים שנפוצים בכל חברות התקשורת. חלקן מציעות הנחה משמעותית בשלושת החודשים הראשונים, חצי מחיר ואז המחיר עולה. לקוחות שעורכים שיחת מכירה עם נציג מקבלים את המידע הזה בדרך כלל אך לא תמיד הוא נטמע. לפעמים נציגים מסווים זאת באמצעות מחיר ממוצע לחודש. בנוסף באתרי האינטרנט של החברות המחיר כעבור 3 חודשים מוכמן לעיתים בעוד שמחיר המבצע הזמני מובלט. בוועדה ממליצים שנציגי חברות כמו סלקום, פרטנר, HOT ואחרות יתקשרו ללקוחות בתום שלושת חודשי המבצע (או חודש מבצע, התקופה לא באמת משנה), יאמרו להם שהמבצע עומד להסתיים וישאלו האם הם מעוניינים להמשיך במחיר המלא. בדיוק כפי שנהוג אחרי שנה של מבצע.
לפי הוועדה, יש קשיים וכשלים בהתקשרות עם חברות התקשורת לאורך כל התהליך עמן. החל מקבלת מידע לפני ההתקשרות וכן בהמשך באופן השירות שהוא מקבל, החבילות המוצעות לו ודרכי התשלום וכלה בבקשת הצרכן על ניתוקו.
מהוועדה נמסר כי "בכל אחד מהשלבים הללו התקבלו תלונות בוועדה לפניות הציבור וניתן ללמוד מהתלונות הללו כי הלקוח חווה מסע מתיש, מייאש, יקר ושאיננו שקוף. משרד התקשורת שמשמש רגולטור בתחום יתבקש להציג את עמדתו, פעולותיו ותוכניותיו לעתיד בהקשר חברות התקשורת מתן שירות הלקוחות שלהם".
עוד נידון שם נושא חבילות הערוצים המנופחות והיעדר מסלולי שירות רגילים. למעט עידן פלוס, אין כמעט אופציות לרכישת מסלול בסיסי ללא תוכן נוסף. כן יעסקו בדיון באפשרויות התשלום באמצעים נוספים למעט כרטיס אשראי, כמו תשלום באמצעות בנק הדואר.