קיצוצים משמעותיים בדיסני: ענקית התוכן הודיעה על ארגון מחדש ופיטורי כ-7,000 עובדים - כחלק מהמאמץ לחסוך 5.5 מיליארד דולר בעלויות במטרה להפוך את עסקי הסטרימינג שלה לרווחיים. מדובר בפיטורים של כ-3.6% מכלל העובדים של החברה בעולם.
במסגרת התוכנית אותה יזם המנכ"ל בוב איגר, ששב לתפקידו לאחרונה, הכוח יחזור למנהלי מחלקות התוכן, כאשר לפני כן היה בידיים של מחלקות השיווק והמכירות. הפיטורים יתבצעו בשלוש חטיבות: זו שמפיקה את סרטי הקולנוע, תוכניות הטלוויזיה והסטרימינג, ESPN והפארקים השונים של דיסני.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
דיסני
דיסני
דיסני
(צילום: יח"צ)
2.5 מיליארד דולר יקוצצו מהוצאות ההנהלה וכן מעלויות תפעול נוספות, וחיסכון של 3 מיליארד דולר יגיע מהפחתות בהפקות תוכן ופיטורים. "הארגון מחדש יביא לגישה מתואמת וחסכונית לפעילות שלנו", אמר איגר לאנליסטים בשיחת ועידה. "אנו מחויבים לעבוד ביעילות, במיוחד בסביבה מאתגרת".
במקביל, המנכ"ל אמר כי יבקש ממועצת המנהלים של דיסני לחלק דיבידנד לבעלי המניות עד סוף השנה. מנהלת הכספים הראשית בחברה, כריסטין מקארתי, אמרה כי הדיבידנד הראשון יהיה ככל הנראה קטן, אך יוגדל עם הזמן.


הצעדים הדרסטיים שמבצעת כעת דיסני מגיעים על רגע הביקורת הגדולה שהשמיע נלסון פלץ, אחד המשקיעים הגדולים של החברה, שטען כי ההוצאות על חטיבת הסטרימינג מוגזמות. "אנחנו שמחים שדיסני מקשיבה", אמר דוברו של פלץ. "התחושה היא שדיסני כבר עושה הרבה מהדברים שפלץ דרש, אם כי לא בהכרח בתגובה ללחץ ממנו", אמר פול ורנה, אנליסט ראשי בחברת Insider Intelligence.
זו לא הפעם הראשונה שדיסני מבצעת תוכנית התייעלות. למעשה, זו הפעם השלישית בחמש השנים האחרונות, כאשר בפעמיים הקודמות מטרתה הייתה לחזק את עסקי הסטרימינג שלה. הפעם ההתייעלות מגיעה על רקע האטת צמיחת המינויים של בסטרימינג, והתחרות הגוברת מצד יריבותיה. מוקדם יותר דיווחה דיסני על הפסדים של יותר ממיליארד דולר רק של חטיבת הסטרימינג.
הפעם הקודמת שדיסני ביצעה קיצוצים בכוח האדם שלה הייתה בשיא מגפת הקורונה, כשהודיעה בנובמבר 2020 על פיטורי 32,000 עובדים, מרביתם בפארקי השעשועים שלה ברחבי העולם. הקיצוצים עצמם התבצעו במחצית הראשונה של 2021.