נטפליקס הודיעה אמש (יום ד') כי היא מתחילה להילחם בתופעת שיתוף הסיסמאות בארבע מדינות - קנדה, ניו זילנד, פורטוגל וספרד. בחברה הבהירו כי ההגבלות על שיתוף הסיסמאות יורחבו למדינות נוספות "בחודשים הקרובים", אך עדיין לא ידוע מתי יגיע תורם של המשתמשים בישראל.
1 צפייה בגלריה
נטפליקס
נטפליקס
נטפליקס
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

ענקית הסטרימינג הצהירה כבר בשנה שעברה כי היא מתכוונת לשים סוף לתופעת שיתוף הסיסמאות על רקע ההאטה בצמיחה שלה והמלחמה העזה בשוק הסטרימינג. מדובר בתפנית חדה בגישה של החברה, שעד כה התייחסה בסלחנות לתופעה ואפילו עודדה אותה.
בחברה אומרים כי 100 מיליון משקי בית ברחבי העולם צופים בנטפליקס מבלי לשלם, והדבר "משפיע על היכולת שלנו להשקיע בתוכניות טלוויזיה וסרטים מעולים". בשנה שעברה ערכה החברה כמה ניסויים באמריקה הלטינית במטרה למצוא את הגישה היעילה ביותר למאבק בתופעה, וכעת היא מוכנה להרחיב את ההגבלות ברחבי העולם.

איך זה יעבוד?

  • משתמשי נטפליקס יצטרכו לבחור מיקום מרכזי (Primary Location) שבו הם נוהגים לצפות בשירות
  • עמוד חדש בשם Manage Access and Devices יאפשר למשתמשים לשלוט בגישה של אנשים אחרים לחשבון שלהם
  • אנשים שמשתמשים היום בחשבון שאינם משלמים עליו יוכלו להשתמש באופציית "העבר פרופיל" (Transfer Profile) על מנת ליצור חשבון חדש תוך כדי שמירה על היסטוריית הצפייה שלה וההמלצות המותאמות אישית
  • בנטפליקס מרגיעים: מנויים עדיין יוכלו לצפות בנטפליקס כשהם בחופשה, למשל בבית מלון או בבית שכור
  • מנויי חבילות הסטנדרט והפרימיום יוכלו לשלם על עד שני משתמשים נוספים שלא מתגוררים איתם, שייהנו מפרופיל אישי משלהם. המחיר לכל משתמש יעמוד על 7.99 דולר קנדי, 7.99 דולר ניו-זילנדי, 3.99 אירו בפורטוגל ו-5.99 אירו בספרד
גרג פיטרס, מנכ"ל-משותף של נטפליקס, אמר בחודש שעבר כי בחברה מבינים ש"זה לא יהיה מהלך פופולרי" ושחלק מהמשתמשים לא יהיו מרוצים. הוא העריך כי יהיו אנשים שיבטלו את המינוי, אבל לאחר מכן יצטרפו לשירות מנויים חדשים שלפני כן צפו על חשבון אנשים אחרים. בנטפליקס מקווים כי השירות המוזל מבוסס הפרסומות שהושק בכמה שווקים בסוף השנה שעברה יסייע למשוך מנויים חדשים שעד כה השתמשו בסיסמאות של אחרים.
כמעט במקביל להודעה של נטפליקס, פרסמה המתחרה דיסני את הדוח הרבעוני האחרון של 2022 שממנו עולה כי מספר המנויים לשירות הסטרימינג שלה, דיסני+, ירד ב-2.4 מיליון בין אוקטובר לדצמבר והוא עומד כעת על 161.8 מיליון. מדובר בירידה הראשונה במספר המנויים מאז השקת השירות בסוף 2019. מנכ"ל החברה, בוב אייגר, הודיע כי דיסני תפטר 7,000 עובדים - כ-3.2% מכוח העבודה שלה - במטרה לקצץ את ההוצאות ב-5.5 מיליארד דולר.