בשורה לישראלים: דיסני+ יושק בישראל ב-16 ביוני ויהיה זול יותר מהחבילה היקרה ביותר של נטפליקס. זוהי פלטפורמת סטרימינג בינלאומית שמציעה תכנים כדוגמת סרטים וסדרות של דיסני, פיקסאר, מארוול, פוקס, FX, נשיונל ג'יאוגרפיק ומלחמת הכוכבים, בין היתר.
מהחברה נמסר כי "למנויי דיסני+ תהיה גישה לצפייה באיכות גבוהה בעד ארבעה מכשירים בו-זמנית, מספר בלתי מוגבל של הורדות לעד עשרה מכשירים ואת האפשרות להגדיר עד שבעה פרופילים שונים, לרבות פרופיל ילדים".
1 צפייה בגלריה
דיסני פלוס
דיסני פלוס
דיסני פלוס
(צילום: shutterstock)
לשם השוואה, בנטפליקס ניתן להגדיר עד ארבעה פרופילים ולצפות מארבעה מכשירים שונים בו-זמנית בעלות של 69.90 שקל לחודש, 40% יותר מהשירות של דיסני+. נטפליקס מציעה גם מחירים נמוכים יותר (החל מ-32.90 שקל לחודש), אבל לרמת צפייה שאינה HD ולפחות מכשירים בו-זמנית. אם כי דיסני + בארה"ב לא כוללת חלק מהתכנים שישראלים מקבלים.
יחד עם זאת, לקוחות ישלמו בארץ משמעותית יותר מאשר במדינות אחרות: בארה"ב מנויים משלמים 8 דולר - 25.7 שקל - לחודש פער של 54% לעומת ישראל. עלות שנתית: 79.99 דולר: 257.56 שקל (21.4 שקל לחודש). הפער מול ישראל גדול כי ישראל יקרה משום מה, אבל גם כי האמריקנים לא מקבלים בדיסני+ חלק מתכני סטאר שהישראלים כן מקבלים, משום שהם נמכרים בנפרד תחת שירות הסטרימינג hulu.
דיסני אף הודיעה על כוונות להשיק החודש גרסה מוזלת עם פרסומות. שירותים כאלה קיימים בארה"ב. למשל פאראמונט+ מציעה שירות סטרימינג עם פרסומות ב-5 דולרים לחודש כלומר 16 שקל בלבד ו-9 דולרים בחודש לשירות נטול פרסומות. HBO מקס מתומחר ב-10 דולר לחודש עם פרסומות ו-15 דולר בחודש.
גם לעומת אירופה ישראל יקרה: בבריטניה, צרכנים משלמים על דיסני+ 7.99 ליש"ט בחודש, כלומר 33.7 שקל בחודש - פער של 18% לעומת ישראל, או 337 שקל לשנה. בגרמניה מנויי דיסני+ משלמים 8.99 אירו לחודש, כלומר 31.82 שקל לחודש - פער של 25% לעומת ישראל, או ב-318.56 שקל לשנה.
האמריקנים מקבלים גם חבילה שלא תימכר בארץ: דיסני+ Hulu ו-Espn+ ב-13.99 דולר לחודש עם פרסומות או ה-19.99 דולר לחודש בלי פרסומות. חבילה דומה שכוללת ערוצים חיים נמכרת ב-72.99 דולר לחודש.
מה יש לראות שם? בין היתר: הספר של בובה פט, והמנדלוריאן מסדרת המותג מלחמת הכוכבים, מון נייט של מארוול , סרטים כמו שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות, לשחרר את גאי, לוקה ואנקאנטו וסדרות כמו משפחת סימפסון והאנטומיה של גריי. כמו כן, בין תכני נשיונל ג'יאוגרפיק: הסדרה "העולם על פי ג'ף גולדבלום".
תחת קטגוריית סטאר, דיסני+ מציע סרטים חדשים של אולפני פוקס המאה ה-20, אולפני הטלוויזיה של דיסני, FX, Searchlight Pictures, ואת התכנים החדשים ביותר של אולפני וולט דיסני. חלק מהתכנים משודרים גם ב-HOT, סלקום tv, פרטנר tv ו-yes, לעיתים בתשלום נוסף (למשל לסרטי דיסני ב-VOD). לא ברור אם יהיה טעם לצרכנים להמשיך לשלם לפלטפורמות האלה אם דיסני תחליט שלא לספק להן את התכנים שבבעלותה כדי לקדם את דיסני+.
מה אין שם? תכנים של אולפנים שאינם בבעלותה, תכנים בעברית של כאן, קשת, רשת, HOT ו-yes, ערוצי 12, 13 (ניתן לקלוט חינם באמצעות עידן פלוס) ושידורי ספורט.
הרישום ייעשה דרך האפליקציה או אתר דיסני+. שניהם לא זמינים בינתיים לצרכן הישראלי. באתר ניתן להירשם לניוזלטר ואת האפליקציה ניתן לאתר בגוגל פליי ובאפסטור, אבל לא ניתן להוריד אותה כרגע.