המשלוח לישראל "אסור"? ישראלים מתלוננים שאמזון ארה"ב האריכה זמני משלוח לישראל לדצמבר ושמשלוחים רבים מבוטלים. גם חלק מאתרי אמזון באירופה מבטלים משלוחים. במקביל, הרבה מאוד פריטים שנשלחו חינם - נשלחים כעת בתשלום.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
צרכן ישראלי שהזמין מאמזון קיבל הודעת ביטול על המשלוח שלו, לפיה חל עליו איסור שילוח. הוא סיפר ל-ynet כי "הם מגיבים עבור משלוח של זוג נעליים ושעון שהמשלוח נאסר או 'אסור' (prohibited). לדעתי הם עצרו הרבה משלוחים לארץ, מבדיקה עם חברים שגם בוטלו להם המשלוחים".
3 צפייה בגלריה
אמזון
אמזון
אמזון
(צילום: AP)

מדובר בלקוח שהזמין שלושה פריטים מאמזון והחבילה הגיעה למחסני אמזון ב-10 באוקטובר. למחרת, קיבלה חברת השילוח בלוס אנג'לס את החבילה והיא הגיעה למתקן האחסון שלו, כך לפי העדכון שאמזון שלחה לצרכן. ב-12 באוקטובר אמזון מסרה לצרכן שהחבילה מוחזרת לשולח כי המוצר "אסור לשילוח". הצרכן פנה לשירות הלקוחות וקיבל תשובה שאירעה בעיה והמשלוח לא צפוי להישלח. הם מתנצלים על חוסר הנוחות והוא יקבל החזר תוך עד 5 ימים.
מבדיקה באתר אמזון האמריקני אכן עולה שחלק ניכר מהמוצרים שהיו זכאים למשלוח חינם בקנייה מעל 49 דולר במסגרת מבצע השילוח של אמזון לישראל, כבר לא משתתפים במבצע הזכאות הזה. יחד עם זאת יש עדיין מוצרים רבים שנכללים במבצע.
3 צפייה בגלריה
יש עדיין מוצרים שנכללים במבצע וזכאים למשלוח חינם לישראל
יש עדיין מוצרים שנכללים במבצע וזכאים למשלוח חינם לישראל
יש עדיין מוצרים שנכללים במבצע וזכאים למשלוח חינם לישראל
(צילום מסך מהאתר)

מהזמנה שערכנו באמזון ארה"ב, עולה שהזמנות באתר לישראל מבוצעות כרגיל, ייתכן שבהמשך נקבל מייל ביטול. באתר כן האריכו את זמני המשלוח, חלקם עד דצמבר.
3 צפייה בגלריה
המיקום למעלה הוא לבנון
המיקום למעלה הוא לבנון
המיקום למעלה הוא לבנון
(צילום מסך מהאתר)

בנוסף, כשנכנסים לאמזון ללא שם משתמש - מקבלים כתובת בלבנון.
לפי דואר ישראל, משלוחי אמזון ועלי אקספרס שהתעכבו בגלל המלחמה החלו להגיע ארצה בימים האחרונים. "כמויות קטנות יותר", כך נמסר. "אבל הם מצליחים לשלוח דרך חברות מטען וטיסות רגילות שהחברות הישראליות מפעילות. לא סגרו הזמנות, אבל ייתכנו עיכובים כי יש פחות טיסות".
לגבי משלוחים מנקסט (NEXT) גם הם מתעכבים בשל ירידה במספר הטיסות אבל בימים האחרונים נקסט החלה להטיס דרך אל על. "משלוחים מנקסט מגיעים, אבל בכמויות קטנות משמעותית", מסרו בדואר. לא מן הנמנע שישראלים הפחיתו קנייה בשל מצב רוח לאומי ירוד ופחד מפגיעה ברכוש ובנפש שמביא למסקנה שאין טעם להתחדש בפריטים חדשים.
עוד אתר פופולרי ששולח לארץ הוא אסוס. על חברת השילוח של אסוס בישראל HFD יש תלונות לפיה צרכנים מקבלים הודעה לאסוף את המשלוח שלהם תוך 72 שעות והם לא מצליחים להאריך את המועד הזה לטענתם, למרות שחלקם בצו 8.
אתר פופולרי נוסף, שיאין, ביטל את המשלוח חינם לארץ בימי ראשון ואף נקלע לסופת זעם ברשתות החברתיות משום שקונות מישראל גילו שמוכרים באתר דגל פלסטין ולא מוכרים במקביל דגל ישראל.
מחברת השילוח HFD נמסר בתגובה כי "לאור המצב הביטחוני הארכנו את זמני האיסוף מנקודות חלוקה ל-15 ימים קלנדריים ובלוקרים ל-4 ימים. בנוסף שינינו את תדירות שליחת התזכורות בכל 72 שעות במקום פעם ב-24 שעות".