רשת רמי לוי שיווק השקמה מפרסמת את דו"חותיה הכספיים לשנת 2021: הרווי הנקי של החברה זינק בכ-20% לכ-212 מיליון שקל, בהשוואה לכ-176 מיליון שקל בשנת 2020. החברה סיימה את השנה עם יציבות בהכנסות שהסתכמו בכ-6.45 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-6.47 מיליארד שקל בשנת 2020.
במקביל לאישור הדו"חות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-64 מיליון שקל, המתווספת לחלוקת דיבידנד של כ-176 מיליון שקל מתחילת השנה. מאז הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כ-1.25 מיליארד שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
רמי לוי
רמי לוי
רמי לוי
(צילום: אבי מועלם)
לוי יכול להתנחם בדיבידנד הגבוה ש-40% ממנו ילך לכיסיו, לאחר שנאלץ לאחרונה לוותר על דרישתו לעלייה בשכרו בשיעור של 40% בעקבות ביקורת ציבורית.
לפי הדו"חות, הזינוק ברווח הנקי נרשם בעקבות השיפור בתנאי הסחר, יעילות המרכז הלוגיסטי, תרומת המותג הפרטי ושיפור ברווחיות בפעילות החברות הבנות (גוד פארם, מועדון הלקוחות וחברת הסלולר). עוד צויין כי רשת גוד פארם הכפילה את כמות סניפי הפארם במהלך השנתיים האחרונות ל-45 סניפים בפריסה ארצית, וצפוי גידול משמעותי בהיקף המכירות של גוד פארם ברבעון הראשון של שנת 2022.
ברבעון הרביעי של שנת 2021, ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה הסתכמו בכ-1.63 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.65 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי מיוחס בעיקר מצריכה מוגברת בגין משבר הקורונה ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון הרביעי עלה לכ-93 מיליון שקל (5.74% מההכנסות), בהשוואה לכ-90 מיליון שקל (5.44% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. החברה הציגה ברבעון שיפור משמעותי ברווחיות התפעולית מפעילות חברות הבנות. בשנת 2021 כולה, הרווח התפעולי עלה בכ-14% לכ-321 מיליון שקל, בהשוואה לכ-282 מיליון שקל בשנת 2020.
הרווח הנקי של הרשת ברבעון הרביעי של שנת 2021 הסתכם בכ-61 מיליון שקל, בהשוואה לכ-63 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי, למרות הגידול ברווח התפעולי, הושפעה מעלייה בהוצאות המימון של חברת הבת קופיקס.
הרווח הגולמי בשנת 2021 עלה לכ-1.52 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.46 מיליארד שקל בשנת 2020. העלייה ברווח הגולמי נבעה בעיקר מהתייעלות לוגיסטית נוספת במרלו"ג, משיפור בתנאי הסחר, מהמותג הפרטי ומהשיפור ברוווחיות של חברות הבנות. השפעות אלה באו לידי ביטוי בשיפור בשיעור הרווח הגולמי בשנת 2021 שעלה לכ-23.6%, בהשוואה לכ-22.57% בשנת 2020.
עוד צויין בדו"חות כי נכון לסוף 2021, לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-917 מיליון שקל. מנגד, לחברה חוב פיננסי ברוטו בסכום של כ-14 מיליון שקל בלבד. בהתאם לכך, לחברה עודף נכס פיננסי, נטו בסך של כ-903 מיליון שקל. החברה הודיעה שהיא מייעדת סכום של כחצי מליארד שקל מתוך קופת המזומנים להשקעה אסטרטגית שתוביל להגדלת סל הקניות הממוצע של לקוחות החברה בסניפי החברה והחברה בוחנת השקעות מסוג זה.

רמי לוי מרחיב את הפעילות בתוך הערים

בתוך כך, רמי לוי רכש את רשת "בית הפירות", הכוללת חנויות שכונתיות ירולשמית, בתמורה ל-10 מיליון שקל. לרשת יש גם סניף בבית שמש והיא פועלת בתוך שכונות מגורים עם סניפים בשטח 250 מ"ר, עם דגש על מכירת פירות וירקות בהוזלה. בנוסף, החנויות כוללות גם קצביה ומוצרי מזון יבשים.
2 צפייה בגלריה
21 סניפי "סופר קופיקסט" כבר הומרו ל"רמי לוי בעיר"
21 סניפי "סופר קופיקסט" כבר הומרו ל"רמי לוי בעיר"
21 סניפי "סופר קופיקסט" כבר הומרו ל"רמי לוי בעיר"
(צילום: מירב קריסטל)
העסקה, אשר הושלמה לפני כחודש וחצי ומטרתה להרחיב את הפעילות הפנים-עירונית של הרשת - אשר נחשבת לרווחית יותר - הוזכרה גם היא בדו"ח השנתי של הרשת. מחזור המכירות השנתי של הרשת הגיע בשיאו לכ-180 מיליון שקל, אולם בתקופה האחרונה היא סבלה מקשיים שפגעו במחזור.
בשיחה עם ynet, אמר לוי כי "אנחנו נפתח את הרשת מחוץ לגבולות ירושלים. זה לא מתחרה ברמי לוי בשכונה שנותן מענה של סופר כולל - בבית הפירות הדגש הוא על פירות ועל ירקות זולים".
במסגרת זו, דיווח לוי בדו"חותיו ל-2021, כי עד כה הוסבו 21 סניפים של "סופר קופקיס" לפורמט העירוני - "רמי לוי בעיר" (בסך הכל יש 37 סניפים שפועלים תחת המותג).
מאז הקורונה, תחום הסניפים העירוניים לוהט והפך לתחרותי ביותר, כאשר כל רשתות השיווק מנסות לתקוע יתד בעיר. במסגרת זו, נפתחו למשל סניפי טיב טעם IN THE CITY; ויקטורי פותחת רשת חדשה בשם "ויקטורי בסיטי"; שופרסל ממשיכה להגדיל את סניפי "שופרסל אקספרס" שפועלות כחנויות נוחות לא זולות ברחובות העיר, לצד "שופרסל שלי"; יינות ביתן פועלת באמצעות "מגה בעיר" ובקרוב בפורמט חדש תחת המותג קרפור וחברת פז באמצעות "סופריודה", אותו רכשה בשנה שעברה.
לאחרונה אמר מנכ"ל טיב טעם, חגי שלום, כי "יש בתחום צפיפות אדירה בתל אביב. המכירות של חנויות 'הסיטי' ירדו משמעותית בגלל התחרות", והוסיף כי הוא בוחן לסגור מספר חנויות בעיר כשיסתיים חוזה השכירות שלהן ואינו מתכוון לפתוח חנויות חדשות.
יחד עם זאת, בדו"חות של לוי צויין כי בשנת 2021 סל הקניות בערוץ השכונתי קטן של הרשת ב-4.1%, לאחר שבשנת 2020 הציג את הצמיחה הגדולה ביותר בהשוואה לפורמט הדיסקאונט.
פורסם לראשונה: 10:27, 30.03.22