ברנר ארנו, האדם העשיר בעולם, ביטל את התוכניות לבנות מלון יוקרתי בבוורלי הילס, לאחר שהתושבים הצביעו נגד הפרויקט, כך לפי דיווח בסוכנות בלומברג. ספירת הקולות אמנם עדיין לא הסתיימה, אך ב-LVMH - ענקית היוקרה שבבעלות ארנו - הודו כי הפסידו בהצבעה "בהפרש קל". "אם ההצבעה הסופית תאשר כי המצביעים דחו את הפרויקט שלנו, אנחנו נכבד את התוצאה, ולא נקדם בשום דרך את פרויקט המלון", מסרה דוברת החברה ג'סיקה מילר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
ברנר ארנו בעל השליטה בלואי ויטון במטוסו הפרטי
ברנר ארנו בעל השליטה בלואי ויטון במטוסו הפרטי
ברנר ארנו במטוסו הפרטי
(גטי)
ארנו תכנן לבנות מלון בוטיק סופר יוקרתי הכולל גם מועדון פרטי ברודיאו דרייב. התומכים בפרויקט טענו כי מסים ותשלומים נוספים יכניסו לבוורלי הילס כ-800 מיליון דולר לאורך 30 שנה, אך מנגד המתנגדים גרסו שהמבנה יסתיר את הנוף ויגביר את הפקקים. "תוצאות ההצבעה - אם יישארו ככה - מראים שבוורלי הילס היא יותר מרק מותג שאפשר להרוויח ממנו", אמר ג'ון מיריץ', חברת מועצת העיר שהתנגד לפרויקט. "זה הבית שלנו".
הפרויקט לבניית מלון בשם Beverly Hills Cheval Blanc, אושר במועצת העיר ובוועדת התכנון העירונית בשנה שעברה, אך עלה ביום שלישי להצבעת התושבים, זאת לאחר שארגון מתנגד הצליח לאסוף את מספר החתימות הנדרש למשאל עם. בבוורלי הילס מתגוררים 31 אלף תושבים וכדי להעלות נושא למשאל עם יש צורך בחתימות של 10% מהתושבים המצביעים, כך שמדובר ב-2,193 חתימות שאספו. בבוורלי הילס פועלים כבר 16 בתי מלון, ביניהם 7 המוגדרים כמלונות יוקרה. המלון של ארנו היה אמור להיות הסניף השישי של הרשת שהוקמה לא מזמן והראשון בארה"ב.