ועדת המינויים, בראשות השופטת בדימוס, בילהה גילאור, אישרה היום (ב') את מינויו של מנכ"ל ביטוח לאומי עד לאחרונה, מאיר שפיגלר, לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל. הדיון בעניינו של שפיגלר התעכב עד לאחר סיום בדיקתו של הבודק המיוחד, רו"ח קובי גינזבורג, אשר מונה ע"י רשות החברות הממשלתיות, לבחינת טענותיו של מי שאמור היה להיות יו"ר חברת החשמל, דב בהרב, שפרש אחרי 3 שבועות בלבד בתפקיד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הבודק מצא כי הליך בחירתו של שפיגלר, אשר מונה פה אחד ע"י ועדת האיתור ודירקטוריון חברת חשמל, היה תקין. יחד עם זאת, מצא הבודק לנכון להעיר דווקא על התנהלותו של בהרב ומצא כי נפלו בה פגמים.
1 צפייה בגלריה
מאיר שפיגלר
מאיר שפיגלר
מאיר שפיגלר
(צילום: הדר יואביאן )
כעת על שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת האנרגיה קארין אלהרר, לחתום על מינויו של שפיגלר. ליברמן תמך במועמדותו ואלהרר התנגדה. היא תוכל להשהות חתימתה לזמן קצר אבל לנוכח המלצת ועדת גילאור תתקשה למנוע המינוי.
מיכל רוזנבוים, מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מסרה עם פרסום תוצאות החלטת ועדת גילאור: "מאיר שפיגלר הוביל רפורמות חשובות ביותר בביטוח הלאומי ואין ספק שיביא רוח זו גם לחברת החשמל. פנינו כעת קדימה למינוי דחוף של יו"ר לחברת החשמל. אני מקווה כי כבר בימים הקרובים, יודיעו שרת האנרגיה ושר האוצר, על המועמד/ת שראויים לתפקיד. רשות החברות תעשה כל שנדרש כדי לקדם מינוי זה בהקדם האפשרי".