התוצאות של מכירת החיסול של קסטרו, במהלכה נמכרו לראשונה פרטי לבוש במחיר הפסד של 33 שקל בלבד, באו לידי ביטוי בתוצאות הרבעון הראשון של 2023: הקבוצה רשמה צמיחה של 26% במכירות שהסתכמו ב-380 מיליון שקל, לצד העמקה בהפסד הנקי שהסתיים ברבעון בכ-32 מיליון שקל, לעומת הפסד של 26.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
עם זאת, בקסטרו טוענים כי מדובר ב"הפסד רווחי", שכן המלאי קטן בסך של 65 מיליון שקל, תזרים המזומנים השתפר ב-50 מיליון שקל וכתוצאה מחיסול מלאים ישנים, התייתר המחסן ונוצר חיסכון באפסנה של כ-10 מיליון שקל לשנה.
1 צפייה בגלריה
עומסים בקסטרו גן העיר
עומסים בקסטרו גן העיר
עומסים בקסטרו גן העיר בצל המבצע
מבצע החיסול השפיע על פעילות אופנת הלבשה שהיא הגדולה ביותר בקבוצה וגם החוליה החלשה – היא רשמה ברבעון הנוכחי הפסד תפעולי של כ-30.9 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של כ-27.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהפסד התפעולי נובע מירידה בשיעור הרווח הגולמי, ששיעורו מסך המכירות היה 48%, לעומת 53% ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל שחיקת שער החליפין של השקל מול הדולר וכן מהשפעתו של המבצע.
יחד עם זאת, יש לציין כי גם בדוחות פוקס שפורסמו השבוע ציינה החברה את הירידה ברווח הגולמי בגין הנחות עמוקות שניתנו על מלאים שהצטברו כתוצאה מהחורף החם.
מדוחות קסטרו עולה עוד כי הצמיחה במכירות משתקפת בשלושת מגזרי הפעילות של הקבוצה: תחום אופנת ההלבשה צמח בכ-27%, תחום אביזרי האופנה צמח בכ-19% ותחום הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-52%. כמו כן, הקבוצה הציגה גידול של כ-25% במכירות החנויות הזהות.
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס, אמר: "קבוצת קסטרו-הודיס מסכמת את הרבעון הראשון לשנת 2023 עם גידול חד בהכנסות שלושת מגזרי הפעילות של הקבוצה. הצמיחה החדה הושגה בעיקר בעקבות המבצע שערכנו בחודש ינואר בחנויות קסטרו שזכה להצלחה מסחררת. לצד הגידול בהכנסות, הקטנו משמעותית בפרק זמן קצר את יתרות המלאי, שיפרנו את תזרים המזומנים וצמצמנו את עלויות האחסון והלוגיסטיקה ואנו מצפים לשיפור בשיעורי הרווחיות כתוצאה ממכירת מלאים אלה בשנת 2023. המהלך הבטיח השקת קולקציית קיץ מיטבית ואכן בתום המבצע, הושקה הקולקציה החדשה בחנויות קסטרו באופן מלא ומוצלח. הקבוצה ממשיכה בפיתוח כלל המותגים בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה שלה, והיא בעלת יתרות נזילות גבוהות המאפשרות לה להמשיך בפיתוח עסקי וקידום מותגיה, לצד שמירה על איתנות פיננסית חזקה".