4 צפייה בגלריה
עומסים בקסטרו גן העיר
עומסים בקסטרו גן העיר
קסטרו גן העיר
יום אחרי שקסטרו הודיעה על מבצע סוף עונה חריג במיוחד - 33.3 שקל בלבד לכל פריט גברים או נשים בקנייה של שלושה פריטים בחנויות (3 ב-100), 20 שקלים לפריט תינוקות וילדים (3 ב-60), הישראלים רכשו מכל הבא ליד גם בחנויות וגם באתר החברה. החנות בגן העיר בת"א נסגרה לשעתיים בצהריים (יום ה') אחרי שלא נשארו פרטים על המדפים והאתר נסגר לסירוגין "כדי לחדש מלאים".
בחנות בגן העיר שנפתחה מחדש והתמלאה מיד בעשרות קונים שאלה אחת מהן את המוכרים האם מחסלים הכל כי סוגרים את החנות ונענתה שלא. לקוח אחר אמר ל-ynet: "עכשיו אנחנו מבינים מה המחיר האמיתי של המוצרים האלה. כנראה שג'ינס אמור לעלות 30 שקל".
ההערכה בשוק היא שמדובר במחירי הפסד עבור הרשת. מכירה במחירים כל כך נמוכים מעידה על הצטברות מלאי משמעותי כתוצאה ממכירות חלשות של אופנת החורף. גורמים בכירים בענף טוענים כי במחיר כזה היו משמידים סחורה ומוחקים את שוויה ולא מוציאים אותה למכירה במחירי הפסד כדי לא לפגוע במותג, וכי ייתכן והשיקול לבצע בכל זאת מכירה נועד לחזק את תזרים מזומנים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
4 צפייה בגלריה
3 ב-100. ההסתערות על המבצע בקסטרו
3 ב-100. ההסתערות על המבצע בקסטרו
3 ב-100. ההסתערות על המבצע בקסטרו
4 צפייה בגלריה
האתר קרס לאור ההתנפלות
האתר קרס לאור ההתנפלות
האתר קרס לאור ההתנפלות
(צילום מסך)
קסטרו סבלה מירידה בתחום האופנה עוד לפני החורף האחרון. מדוחות החברה לרבעון השלישי של 2022 עולה כי היא סיימה אותו ברווח נקי של 5 מיליון שקל בלבד, ירידה של 80%, כאשר המכירות בחנויות ירדו ב-4.5% כתוצאה מהירידה במכירות בתחום הפעילות העיקרי של קסטרו – הביגוד – שעבר להפסד תפעולי של 7.8 מיליון שקל לעומת רווח של 21 מיליון שקל אשתקד.
4 צפייה בגלריה
עומסים בקסטרו גן העיר
עומסים בקסטרו גן העיר
עומסים בסניפי קסטרו בעקבות המבצע
יש לציין כי כל ענף האופנה סבל החורף מחולשה בעקבות מזג האוויר החם, ובשל כך הוקדמו מכירות סוף העונה. יחד עם זאת, אצל רוב הרשתות ההנחות המקובלות הן של 50 עד 70 אחוזים בממוצע, או שני פריטים במחיר אחד. החולשה בענף האופנה באה לידי ביטוי בנתוני חברת ריס לחודש דצמבר האחרון בו רשם ירידה משמעותית במכירות של 7.5 אחוזים. מדובר בירידה גם ביחס לחודש נובמבר בו הייתה ירידה של אחוז.
שחר תורג'מן, יו"ר בריל, חברת ההנעלה, ויו"ר התאגדות רשתות המסחר והאופנה אמר כי "מכירות סוף העונה החלו אחרי בלאק פריידי, שזה מוקדם מתמיד. יש מבצעים עמוקים, הרבה יותר מוקדם מהרגיל. סוחרים שאומרים שהכל בסדר וזה המועד הרגיל ועסקים כרגיל, לא אומרים אמת. זאת העמדת פנים שהכל כרגיל. אני לא מתבייש להגיד שאני הקדמתי את מכירות סוף העונה. לענף שלנו יש רק ארבעה חודשים למכור סחורת חורף, ואם משך הזמן מתקצר ואתה לא רוצה להיתקע עם מלאי - אתה חייב להתחיל במבצעים חודש לפני. אם היה חורף נורמלי, היינו מתחילים רק עכשיו את המבצעים".