חברת תל אביב הילטון, המנהלת את מלון הילטון בעיר, הגישה אתמול (א') לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 3.6 מיליון שקל נגד חברת הביטוח הראל בגין נזקים שנגרמו לה בשל מגפת הקורונה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
התובעת טוענת כי היתה מבוטחת אצל הראל, בין השאר בפוליסה לביטוח סיכונים ואובדן רווחים לתקופה שבין יוני 2019 לסוף נובמבר 2020. כמו כן, מציינת התובעת כי עוד בטרם מקרה הביטוח, בגינו הוגש כתב התביעה, ביטחה התובעת את סיכוניה השונים אצל הראל במשך כ-12 שנים, "במהלכן שולמו על ידה דמי ביטוח (פרמיות) בגובה מיליוני שקלים".
1 צפייה בגלריה
מלון הילטון בתל אביב
מלון הילטון בתל אביב
מלון הילטון בתל אביב
(צילום: ירון ברנר)
במסגרת התביעה, נטען כי חברת הביטוח הראל ביטחה את התובעת "על פי תנאי הפוליסה, בין השאר, למקרה בו יגרמו לתובעת נזקים בשל אירועים דוגמת מגפת הקורונה. בפרוץ מגפת הקורונה, התקיימו התנאים הקבועים בפוליסה לתשלום בגין אובדן רווחים שמקורו בביטול הזמנות במלון, וכפועל יוצא מכך היה על הראל לשלם לתובעת, לפי הפוליסה, סך של מיליון דולר. למותר לציין כי ההזמנות במלון שבוטלו בשל המגפה עלו עשרות מונים על סך של מיליון דולר. הראל הואילה לשלם מחצית מהסכום המבוטח בגין ביטול הזמנות".

"התפוסה עמדה על מספר בודד של חדרים"

בתביעה צוין כי מגפת הקורונה גבתה למעלה מ-8,000 קורבנות בישראל, עסקים רבים סגרו שעריהם, "בשיא נמצאו למעלה ממיליון עובדים בחל"ת, וענף התיירות, ובכללו המלונאות, היו מהענפים שניזוקו יותר מכולם. במשך תקופה של חודשים ארוכים עמדה 'התפוסה' במלון, שמכיל 560 חדרים, על מספר בודד של חדרים. מדובר במלון שלפני המגפה התבסס ב-95% על תיירים ואנשי עסקים מחו"ל, ואלה לא חזרו להשתכן בו גם במועד הגשת כתב תביעה זה. בפועל בחודשים האחרונים מאכלס המלון תיירים ישראלים, וגם זאת בתפוסה ממוצעת חלקית ביותר, בכלל, וביחס למקובל במלון, בפרט".
עוד נטען בתביעה כי "גם אם באזורים מסוימים בארץ התפוסות בחלק מבתי המלון חזרו להיות כקודם או לפחות בקירוב, פריחה זו פסחה על העיר תל אביב וגם במועד הנוכחי שיעורי התפוסה במלון נמוכים בכלל, וביחס לשעוריהם טרום המגיפה בפרט. משכך, פנה המלון לחברת הביטוח שבה שם את יהבו במשך כל כך הרבה שנים, ולה שילם פרמיה בגובה מיליוני שקלים במהלך השנים, וביקש לקבל את המגיע לו בהתאם לפוליסה. התשובה שקיבל הפתיעה אותו, וגררה אותו להליך המשפטי דנן".
מהתביעה עולה כי הראל טוענת שהפוליסה הרלוונטית קובעת כיסוי ביטוחי בגובה חצי מיליון דולר בגין ביטול הזמנות במלון ולא כפי שטוענת התובעת. טרם הוגש כתב הגנה.
את הילטון מייצגת עו"ד גלית בונה ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ. את חברת הראל מייצג עו"ד צבי יעקובוביץ.