ענף התיירות, שממשיך לסבול קשות ממשבר הקורונה ורחוק מהתאוששות, יזכה לסיוע מיוחד. הממשלה אישרה היום (א') את תוכנית הסיוע של שר האוצר אביגדור ליברמן ושר התיירות יואל רזבוזוב, בסכום של 60 מיליון שקל לעסקים בתעשיית התיירות שנפגעו בעקבות המגבלות על כניסת תיירים לישראל. עוד 45 מיליון שקל יועברו לטובת מארגני התיירות הנכנסת ממשרד הכלכלה.
בתום דיונים רבים הושגו הסכמות בין משרדי האוצר והתיירות לבין התאחדות המלונות ולשכת מארגני התיירות הנכנסת, במסגרתן נקבע כי בתי מלון שנפגעו משמעותית בשל ההגבלות על כניסת תיירים מחו"ל לישראל וחוו ירידה של לפחות 40% במחזור העסקים, וכן מארגני התיירות הנכנסת, יקבלו סיוע כלכלי נוסף במהלך החודשים הקרובים. זאת, במטרה לסייע להם בהסתגלות למצב שבו טרם הוסרו המגבלות על כניסת תיירים לארץ. בעבר כבר הקצה משרד האוצר, בראשות השר לשעבר ישראל כץ, סיוע בסך 300 מיליון שקל לענף התיירות.
2 צפייה בגלריה
מלונות על שפת הכינרת
מלונות על שפת הכינרת
מלונות על שפת הכינרת
(צילום: shutterstock)
מלבד הסיוע הכספי למלונות שעדיין לא שבו לפעילות מלאה מאז פרוץ הקורונה, נקבע בהחלטה כי תתאפשר כניסתם של עוד עובדים ירדנים ופלסטינים לעבודה בבתי המלון.
סיוע זה מצטרף לסיוע הניתן לבתי העסק במסגרת תוכנית החל"ת החדשה והארכת המענק לעובדים בשכר נמוך (חל"ת גמיש). כעת המשרדים פועלים במשותף במטרה למצוא רשת ביטחון הולמת, אם יעלה הצורך, לענף התעופה ולשאר עובדי תעשיית התיירות.
לדברי שר האוצר ליברמן, "לאחר שהתחייבתי כי יינתן מענה לתעשיית התיירות, הצלחנו לייצר הסכמות משמעותיות שייתנו מענה הן לענף המלונאות והן לענף התיירות הנכנסת. אנחנו כאן כדי לטפל במצוקות, ואנו עושים זאת באופן דיפרנציאלי שמיטיב עם אותה אוכלוסייה שנדרשת לסיוע. המצב בו מצוי המשק כיום דורש מאיתנו התנהלות אחראית וכך אנו פועלים".
2 צפייה בגלריה
יואל רזבוזוב באולפן ynet
יואל רזבוזוב באולפן ynet
שר התיירות, יואל רזבוזוב
(צילום: משה מזרחי)
שר התיירות רזבוזוב אמר כי "הסיוע שניתן הוא בגדר מענק הישרדות והוא חלק משמעותי במלחמה שלנו ביוקר המחיה. אסור לתת לבתי מלון להיסגר. זה עניין של ביקוש והיצע. פחות בתי מלון וחדרי אירוח יעלו את הביקוש ויובילו לעליית מחירים.
"בימים מאתגרים אלו חשוב הסיוע למארגני תיירות נכנסת. הם עוגן להכנסת מיליוני תיירים לארץ ויהיו אחראים להכנסת עשרות מיליארדי שקלים לקופת המדינה, ביום שננצח את הקורונה".
ח"כ אופיר כץ מהליכוד החבר בוועדת הכספים טען כי המתווה לא מספק פתרון לעובדי ענף התעופה בשל הפסקת תשלום דמי החל"ת.
בעקבות אישור הסיוע, שיגר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנייה דחופה לשר התיירות יואל רזבוזוב, בדרישה להפסיק את קיפוח ענף התערוכות המקצועיות והכנסים: "אי אפשר יותר להמשיך ולקפח את ענף התערוכות המקצועיות והכנסים. משום מה, צמרת משרדך אינה מייחסת לענף זה את החשיבות הראויה, על אף היותו ענף תיירותי מובהק", כתב. לין דורש לתת לענף התערוכות המקצועיות והכנסים את הפיצוי המיוחד שמגיע לו, שכן הוא סבל ועודנו סובל מנזקים קשים בעקבות משבר הקורונה.