סלקום הודיעה כי תהיה חברת התקשורת הראשונה שתספק עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים. החברה הציגה היום (ג') את שירות סלקום EV שמוצע כבר עכשיו לרישום באתר סלקום. משרד האנרגיה קבע יעד של הפסקת מכירת רכבי בנזין וסולר החל מ-2030.
"נעמיד ללקוחות פתרונות ומערך עמדות טעינה בבניינים משותפים ובבנייני משרדים ברחבי הארץ", אמר במסיבת עיתונאים דניאל ספיר מנכ"ל סלקום. כרגע סלקום תציע טעינה רגילה בלבד AC ולא מהירה DC, משום שהעמדות שבניהולה לא יהיו ציבוריות. לשם כך, סלקום חברה לחברת EV METER מבית נאיקס, שתספק את התוכנה של המערכת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
עמדת הטעינה של סלקום
עמדת הטעינה של סלקום
עמדת הטעינה של סלקום
(צילום: יחצ)
סמנכ"ל הרגולציה בחברת סלקום, ניר יוגב, הסביר: "סלקום תקים תשתיות ועמדות הטענה בסיסיות או חכמות ועמדות הטענה שעובדות עם כרטיסי עובד בבנייני משרדים. נספק שירותים לספקים שרוצים להקים עמדות ציבוריות בהטענה עם כרטיס אשראי וללא רישום. סלקום תגיע להסכמות עם ועד הבית, תיתן שירות ותמיכה, תנהל עומסי חשמל ותיתן שירותי סליקה. צרכנים יוכלו להוריד אפליקציה למעקב אחר הצריכה".
סלקום הקימה לפני כשנה את סלקום אנרג'י, שהייתה הראשונה להתחרות באספקת חשמל ללקוחות פרטיים ועסקיים.
"הקמת סלקום אנרג'י הייתה השלב הראשון וזה השלב השני", מסביר יוגב. "אנחנו גם נבנדל (מהמילה בנדל מ.ק) את שירותי EV עם חבילות התקשורת וניתן מחירים שוברי שוק".
ואלו המחירים: חבילה מורחבת של סלקום תימכר לצרכנים ב-199 שקל לחודש ותספק 300 קילואט שעה לחודש - שווי ערך לנסיעה ממוצעת של 1650 ק"מ בחודש (כ-20,000 ק״מ בשנה).
מדובר בעלות חודשית גבוהה לעומת מתחרים בתחום הטעינה שגובים 30 שקל לחודש, אבל סלקום לא גובה בחבילה זאת עלות חשמל להטענה (כשקל לקוט"ש בחברות אחרות).
עלות התקנת העמדה גבוהה מאוד בסלקום: 6,000 שקל חד פעמי לעומת כ-5,604 שקל אצל המתחרים, אבל היא לא כוללת עלות רישום למערכת שמתחרים גובים (קרוב ל-900 שקל).
סלקום EV תתחרה בחברות דלק כמו סונול ודור אלון, שמפעילות עמדות טעינה ציבוריות (חלקן בסיוע חברת משק אנרגיה שמשתפת פעולה עם סלקום במיזם החשמל שלה), אך בעיקר בחברות כמו אפקון, ג'ינרג'י, ABB פלאגו, זונקו אנרג'י, EV EDGE ושנפ EV. רובן מאפשרות תשלומים באפליקציה משלהן.
לא מן הנמנע שמתחרים יחלו להציע מחירים דומים לסלקום. בשוק יש מתחרים רבים אך כמו בכל שוק תחרותי יישארו בו לפי ההערכות שלושה מתחרים בשוק הביתי. "זה היתרון של סלקום - צרכנים מכירים אותה ובוטחים בה ואת השחקנים האחרים הם לא מכירים", טען יוגב בשיחה עם ynet.
סלקום תציע גם חבילה בסיסית ב-49 שקל לחודש עליה הצרכן ישלם לפי צריכה: חיוב של 0.3 שקלים בתוספת תעריף חשמל לפי קביעת רשות החשמל לקוט"ש. צרכנים יוכלו לעבור בין החבילות לפי רצונם.
החברה גם תאפשר בנדל שכולל אינטרנט סיבים עם שלושה חודשים חינם לסלקום פייבר. המטרה: פתרונות תקשורת בחניונים שקליטת האינטרנט והסלולר בהם בעייתית. לקוחות שיצטרפו ל-EV ולסלקום אנרג'י יקבלו הנחה של 5% בצריכת החשמל, אבל אין חובה להצטרף למיזם החשמל של סלקום כדי לקבל את שירות ההטענה.