יום כיפור חלף והלקוחות רעבים - הזדמנות עבור וולט לנצל את הביקוש להזמנת משלוחים ולייקר זמנית את דמי המשלוח ב-2 שקלים הערב (יום שני). מדובר בהתייקרות של עד 20%. כך למשל, משלוח מבית עסק קרוב לבית הלקוח התייקר הערב מ-10 שקלים ל-12 שקל ומבתי עסק רחוקים מ-16-12 שקל ל-18-14 שקל.
לפי וולט, השליחים מקבלים היום בונוס מיוחד של 40% עד 21:00 ו-20% עד חצות, ולכן דמי המשלוח הועלו בשני שקלים. כלומר, במקום לשלם לשליחים מהרווחים הצפויים ממספר ההזמנות הגדול - הצרכנים ישלמו יותר על שילוח.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
וולט
וולט
וולט
(צילום: עמית שעל)
וולט החלה לאחרונה לגבות שני שקלים דמי תפעול, מה שמייקר עוד יותר את המשלוח. בצעדים אלה היא פוגעת בתשר של השליחים שאנשים פחות ששים להשאיר. במקביל, שליחים גם מתלוננים שהטיפים לא תמיד מגיעים לכיסם.
שליחי וולט הפגינו בקיץ מול משרדי וולט בירושלים ובת"א נגד שינוי שיטת חישוב התשלום למשלוח, מה שוולט מכנה "תימחור דינמי".
קודם לשינוי, השליחים הרוויחו 18 שקל תשלום קבוע פר משלוח עד קילומטר וחצי, ושקל נוסף עבור כל 250 מטרים מעבר לכך. לטענתם, חישוב התשלום במודל התמחור הדינמי לא שקוף לשליח - שכן מדובר בקביעת המחיר מראש והחישוב כולל משתנים כמו שעה, מרחק, מיקום המסעדה, מזג אוויר וגודל משלוח.
וולט גם נקנסה לאחרונה על ידי רשות התחרות ב-8.5 מיליון שקל, אחרי שבמשך שנתיים וחצי הציגה בראש האפליקציה תצוגה שנקראית "רק בוולט", בה הובלטו בתי עסק שמשלחים דרך וולט בלבד.