תינוקות בסכנת זיהום: חברת קימברלי קלארק הכריזה על ריקול למגבוני האגיס דיילי קייר ללא בישום, המיועדים לתינוקות, בגלל זיהום. מהחברה נמסר היום (ה') כי היא אוספת את המוצרים "בשל חריגה מיקרוביאלית (זיהום) בחלק מאצוות הייצור. החברה פנתה למשרד הבריאות ופועלת מולם בתיאום מלא".
2 צפייה בגלריה
אלה המגבונים שזוהמו בחיידק
אלה המגבונים שזוהמו בחיידק
אלה המגבונים שזוהמו בחיידק
הזיהום נגרם מהחיידק Pluralibacter gergoviae שמזהם בין היתר - מים (מגבונים לתינוקות ספוגים במים). הוא עלול לפגוע בבעלי מערכת חיסונית רגישה (בין היתר תינוקות) אם הוא חודר לגוף דרך פצעים פתוחים. בהליך ההחתלה התינוק לעיתים סובל מגירויים שגורמים לפצעים כאלה.
הזיהום התגלה למרות שעל גבי אריזת המגבונים של האגיס נכתב באותיות בפונט גדול: "בטוח לשימוש מהיום הראשון". כן נכתב שם בגדול ובחזית כי "המגבונים שומרים על עורו העדין של התינוק ומסייעים במניעת גירויים". באותיות הקטנות נכתב כי המוצר מכיל 64 מגבונים לאריזה, ש"מיוצרים באיכות גבוהה ועוברים בדיקות קפדניות במעבדות קימברלי קלארק העולמית". אז איך קרה שהמוצר בכל זאת יצא לצרכנים? בנוסף, למרות ההכרזה על הריקול מצאנו אותו בסניף של אחת מרשתות הפארם – נמכר לצרכנים כרגיל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet

כך תזהו את המגבונים שזוהמו

המגבונים של המותג הזה מגיעים באריזות רביעייה וניתן לזהות את הסדרות שזוהמו לפי מספרים שמודפסים על גבי האריזות. למען הזהירות, צרכנים שרכשו את המוצרים עם מספרי האצווה: 1896, 1911, 1915, 1919, 1926, 1940, 1949, 1956 מתבקשים להפסיק את השימוש בהם.
2 צפייה בגלריה
מימין מספר אצווה על מארז רביעייה. משמאל מספר אצווה על אריזה בודדת
מימין מספר אצווה על מארז רביעייה. משמאל מספר אצווה על אריזה בודדת
מימין מספר אצווה על מארז רביעייה. משמאל מספר אצווה על אריזה בודדת
מספר האצווה מודפס על גבי אריזת מגבונים בודדת בצד האחורי שלה. במארז של רביעייה מספר האצווה נמצא בצד האריזה שמאגדת את ארבע אריזות המגבונים.
מדובר במוצר שנחשב לזול יחסית במגוון של האגיס, מותג שתחתיו נמכרים גם מגבונים עם תוספות גמו מים מטוהרים, קמומיל וויטמין E. למשל אנחנו מצאנו אותו ב-26.90 שקל והמותג היקר יותר של האגיס, האגיס ספא נמכר ב-32.90 שקל באותו סניף. בנוסף, לצרכנים יש חלופות רבות למגבונים. בין היתר נמכרים בשוק מגבונים של פמפרס ושלל מותגי מגבונים שנמכרים בזול יותר, כמו dpl שמייצרת את בייביסיטר, ווטפנס שמייצרים בין היתר את פרש וואנס ומותגים פרטיים, קוסמופארם שמייצרת את סופט קר, ד"ר פישר ודינמיק שמייצרת את המוצג הפרטי של בי ושופרסל.
פורסם לראשונה: 13:39, 21.09.23