הריקול הגדול של שטראוס: סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, אייל שמעוני, ענה הערב (ב') בשידור חי בעמוד הפייסבוק של שטראוס לשאלות הלקוחות, שחלקם שאלו מה לעשות אם מרגישים כאבי בטן לאחר שאכלו ממוצרי השוקלד בימים האחרונים. "למי שיש כאב בטן או שלשול אני חייב לומר, אנחנו לא יודעים מה הסיבה וגם לא יכולים לתת המלצה רפואית", אמר שמעוני. "אם אתם מרגישים לא טוב - פנו לרופא כדי להתייעץ ואנחנו רק יכולים לקוות שזה לא מהמוצרים שלנו".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לגבי החזרת המוצרים, ולגבי אילו מוצרים כלולים בריקול, הפנה שמעוני את הלקוחות להודעות שפורסמו ולשירות הלקוחות של החברה. הוא הבהיר כי הדין עבור מוצרי החברה שנמכרו בחו"ל ויוצרו בארץ הוא זהה: "הפרטים שנמסרו באתר החברה רלוונטים גם בחו"ל".
2 צפייה בגלריה
איסוף שוקולד עלית מהמדף
איסוף שוקולד עלית מהמדף
איסוף שוקולד עלית מהמדף
(צילום: ריקי כרמי)
שמעוני עוד טען כי לפי המידע שיש לשטראוס נכון לעכשיו, "אין מוצרים בשוק שיצאו מהמפעל ויש לגביהם חשד לסלמונלה. לגבי האם דיווחנו בזמן או לא: מהרגע שהיה לנו חשד לגבי חומר הגלם, שיתפנו את משרד הבריאות כפי שנדרש מאיתנו, עבדנו מולם בשקיפות מלאה, תחת ההנחיות שלהם, עולל איך ומה לתקשר לציבור".
באשר למקור הזיהום, אמר שמעוני כי "אנחנו עדיין בודקים מהיכן הגיע הזיהום. זה האינטרס שלנו. כנראה שלא מחלב, אבל עדיין קשה לדעת". בנוסף, שמעוני טען כי יש עומסים גדולים על שירות הלקוחות אולם הבטיח כי הלקוחות יפוצו: "הקווים מאוד עמוסים מטבע הדברים, בבקשה תהיו סבלניים. מי שרוצה לפנות בצורה אחרת אני ממליץ לפנות בערוצי הדיגיטל שלנו. אנחנו נשיב לכולם גם אם לא היום".

הריקול הגדול בתולדות המדינה

דבריו של שמעוני מגיעים לאחר שמוקדם יותר היום דיווחה החברה על האיסוף היזום הגדול בתולדות המדינה שכלל את כל מוצרי השוקולד שייצרה בחודשיים האחרונים, בעקבות חשש לזיהום חיידקי שהתגלה בקו שמייצר את השוקולד הנוזלי.
שטראוס הודיעה כי "במפעל השוקולד של עלית התגלו מספר דגימות עם סלמונלה בקו הייצור במפעל ובשוקולד המשמש כחומר גלם ליצור מוצרים".
חיידק הסלמונלה עלול לגרום למחלת מעיים המתבטאת בחום, שלשול, בחילה, הקאות וכאבי בטן. לאוכולוסיות רגישות החיידק עלול לגרום למחלה קשה.
בין המוצרים שהציבור מתבקש שלא לצרוך ושהחברה אוספת מהמדפים:
  • טבלאות שוקולד פרה, בלונדי וספלנדיד שתוקפם פג בתאריך 1 באוקטובר 2022 עד 24 באפריל 2023.
  • חטיפי פסק זמן (מלבד כשר לפסח), ממולדה, פרה קראנצ', עד חצות ומיני עדשים שתוקפם פג בין 1 בדצמבר 2022 עד 1 באפריל 2023.
  • חטיפי טעמי, אגוזי, כיף כף (מלבד כשר לפסח), אנרג'י, פריכיות מצופות שוקולד ועם תחתית שוקולד, חטיף דגנים מצופה שוקולד ועם תחתית שוקולד שתוקפם פג מ-1 ביולי 2022 עד 15 בינואר 2023.
  • רבע לשבע שתוקפו פג ב-1 במאי 2022 עד 15 בדצמבר 2023.
  • עוגת בראוניז פסק זמן ורולדות שתוקפם פג מ-10 ביולי 2022 עד 31 באוגוסט 2022.
  • וופל XL בטעם שוקולד שתוקפו פג ב-15 בנובמבר 2022 עד 1 בינואר 2023.
  • בונבוניירות איחולים מתוקים שתוקפם פג ב-21 בפברואר 2023 עד 9 באפריל 2023.
  • מילקי טופ עדשים כשר לפסח שתוקפו פג ב-26 באפריל, ב-3 במאי, ב-11 במאי, ב-12 במאי וב-16 במאי 2022.
מהחברה נמסר כי "שירות המזון במשרד הבריאות עודכן באופן מידי ובתיאום עמו ומתוך משנה זהירות לתקינות המוצרים, החליטה החברה על ביצוע ריקול של כלל מוצרי השוקולד. החברה מבקשת מהציבור שלא לצרוך את המוצרים הללו.
"שטראוס מציינת כי עם גילוי הבעיה, נחסם השוקולד לשימוש, הופסק לאלתר ייצור מוצרי השוקולד השונים במפעל וכן נחסמו להפצה מוצרים שיוצרו בסמיכות אליה". עוד מסרה החברה כי היא מבצעת פעולות נרחבות על מנת לאתר את מקור הבעיה ואת היקפה ולתקנה ותחזור להפצת מוצרים מלאה כשכל קווי היצור יהיו בטוחים.
"חברת שטראוס מתנצלת בפני ציבור לקוחותיה. לבירורים ניתן לפנות באמצעות 'צור קשר' באתר https://www.strauss-group.co.il/cs_form או באמצעות שירות הצרכנים של שטראוס בטלפון 6860*".