מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: מגהץ אנכי STEAMERY CIRRUS 2. המחיר: 690 שקל.
יש אנשים שצריכים בגדים מגוהצים. יש אנשים שצריכים לגהץ אפילו כשהם מחוץ לבית. בשביל האנשים האלו הומצא מגהץ אנכי. וגם בשביל אנשים שרוצים להעלים קמטי בגד מהר בלי כאב הראש של לחפש איפה להניח את הבגד לגיהוץ. CIRRUS 2 גם מגהץ וגם יפה. איך הוא? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
מגהץ אנכי STEAMERY CIRRUS 2
מגהץ אנכי STEAMERY CIRRUS 2
מגהץ אנכי STEAMERY CIRRUS 2
(צילום: יח"צ)
נתחיל בעיצוב: הוא יפה מאוד, צבע פסטלי עדין, אחיזה נוחה, סטייל. הסוליה שלו, זו שממנה יוצא הקיטור, עשויה מתכת כדי שיהיה אפשר גם לתת גיהוץ רגיל. הגודל לא קטן, סטנדרטי למגהץ אנכי, כך שאמנם ייכנס בקלות למזוודה אבל בהחלט תבחינו שהוא שם.
כדי להתחיל צריך למלא מים במיכל הקטנטן שלו. מאוד קטן עם פתח מאוד קטן. הדרך היחידה למלא אותו היא בזרזיף מים מהכיור. הוא גם מתרוקן מהר. חולצה אחת ונאלצנו למלא שוב.

כדי לבחון את איכות הגיהוץ שלו נתנו אותו קודם כל לאמא של אשתי שמגהצת המון. היא לא הייתה מרוצה. הוא אמנם הצליח להוריד קמטים מחולצת כותנה פשוטה, אבל ממכנסיים זה כבר היה הרבה פחות טוב. מפריטי משי, למשל, אפילו גרוע יותר. כאשר חקרתי אותה הבנתי שזה לא שהוא לא טוב ביחס למגהצים אנכיים אחרים, אלא באופן כללי שיטת הגיהוץ הזו אינה טובה בעיניה.
למי שלא מכיר - מגהץ אנכי משתמש בעיקר בקיטור שלו כדי להעלים את הקמטים. את החולצה תולים על קולב ועוברים עליה בלי ממש לגעת. כאשר אנחנו ניסינו בעצמנו ליישר חולצה, אכן הקיטור לבד עשה עבודה טובה כל עוד מדובר בחולצת כותנה.
המגהץ מגיע עם דף טיפים ושם מציעים לגהץ מבפנים וזה אכן אחלה טיפ. הקמטים נעלמים הרבה יותר מהר. הסירוס 2 גם מגיע עם תיק נשיאה שמשמש גם כפפה אם רוצים לשים יד בצד השני של החולצה וכך לעבור עליה עם המגהץ. השקיק הזה אכן מגן על היד והופך את הגיהוץ למאוד יעיל ומיישר טוב יותר. למרות זאת, לא הצלחנו בצורה כזו, כאשר החולצה תלויה, ליישר קמטי שרוולים. כאשר הנחנו את החולצה על שולחן, הנחנו מגבת מתחת כמו שכתוב בדף ההסבר, וגיהצנו שרוול ממש כמו עם מגהץ רגיל, התוצאה הייתה בסדר. היה יישור אך בהחלט פחות מאשר עם מגהץ אמיתי בעל משקל.
בניגוד למגהצים אחרים מהתחום, אין לסירוס נזילות מעיקות. אלמנט משמעותי מאוד, במיוחד אם הטיפות החמות זולגות על היד. כדי שהקיטור ייצא יש כפתור שצריך ללחוץ עליו כל הזמן. שיטה יעילה כדי למנוע את סיום המים מהר מדי. מצד שני, אם לא לחצתם כמה רגעים כי למשל הפכתם את החולצה, המגהץ יצטרך שוב רגע או שניים כדי להתחמם.
המחיר של הסירוס כמעט כפול ממגהצים אחרים שהכרנו, ולא מאוד ברור האם הוא שווה את המחיר הזה. אנשים שמגהצים הרבה טוענים שנוחות האחיזה וכך שאין טיפות שווים את המחיר. מי שמגהץ רק לעיתים רחוקות יכול להסתפק במגהץ אנכי זול יותר, ומי שלא מגהץ בכלל, כמוני נניח, יכול פשוט פעמיים בשנה להוציא מהבוידעם את המגהץ שאימא שלו העבירה לו מסבתא שלו.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הספציפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.